اعطای وام‌های بدون بهره به دانشجویان ایتالیایی

مقامات ارشد ایتالیا از اعطای وام بدون بهره به دانشجویان خبر داده‌اند تا از این طریق آن‌ها را با اعتماد بیشتر در مسیر کسب دانش، هدایت کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دانشجویان ایتالیایی به زودی بدون نگرانی از هزینه‌های تحصیل خود، می‌توانند از بخش وزارت دانشگاه‌ها و تحقیقات، وام بدون بهره دریافت کنند. اخبار حاکی است که بانک سرمایه‌گذاری اروپا، مبلغ دو میلیون یورو در اختیار دولت ایتالیا قرار داده است تا در دانشگاه‌های کشور به عنوان وام تحصیلی به دانشجویان تعلق بگیرد. البته تنها دانشجویان در حال تحصیل در هشت منطقه جنوبی کشور از وام فوق بهره‌مند خواهند شد و تا کنون از تخصیص بودجه مشابه در سایر نقاط کشور خبری به گوش نرسیده است.

دانشجویانی که در دانشگاه‌های مناطق فوق در حال تحصیل هستند، پس از گرفتن گواهی از سوی دانشگاه خود می‌توانند به دو بانک مشخص مراجعه کنند و درخواست وام بدهند. البته تمام دانشجویان نیز از این وام بهره‌مند نخواهند شد، بلکه اعطای وام نیز از شرایط خاص خود برخوردار است. به عنوان مثال، تنها دانشجویانی که در رشته‌های مستلزم هزینه زیاد نظیر، کشاورزی، طراحی، انرژی و پویایی پایدار در حال تحصیل هستند، می‌توانند برای دریافت وام اقدام کنند. علاوه بر این، دانشجویان فارغ‌التحصیلی که قصد ادامه دوران آموزشی خود در رشته‌های فوق در هشت منطقه مشخص را دارند، می‌توانند با مراجعه به دانشگاه و سپس یکی از دو بانک مورد نظر، از امتیاز وام بدون بهره استفاده کنند.

این اولین بار در طول تاریخ ایتالیا خواهد بود که وام بدون بهره به دانشجویان تعلق می‌گیرد با این امید، که این افراد مصمم‌تر از قبل تحصیلات خود را در دانشگاه‌ها ادامه دهند و دستاوردهایی را برای خود و کشور به ارمغان آورند. درست پس از تصویب لایحه فوق، هزاران نفر از دانشجویان ایتالیایی برای دریافت وام بدون بهره اقدام کرده‌اند و در انتظار تأیید شرایط خود هستند.

کد خبر 458193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.