استفاده از ۳۴ خدمت شهرسازی+ یک کلیک در اصفهان نما

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: از طریق سایت اصفهان نما، شهر با چند کلیک در دسترس شهروندان است و شهروندان می‌توانند با استفاده از اینترنت و از منزل امور مربوط به شهرداری را انجام دهند.

سید احمد حسینی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهروندان با مراجعه به سایت اصفهان نما می‌توانند از ۳۴ خدمت شهرسازی به صورت الکترونیک بهره‌مند شوند که به زودی این خدمات به ۱۰۰ خدمت افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: در سایت اصفهان نما شکل و نحوه خدمات از حالت سنتی به صورت کاملاً هوشمند یا ساده‌ترین شکل ممکن بدون واسطه در اختیار خود شهروند به عنوان ذی‌نفع و بهره بردار نهایی قرار می‌گیرد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان افزود: در چنین حالتی تمامی شهروندان به صورت یکسان و بدون محدودیت زمانی و مکانی از طرق مختلف (کامپیوترهای شخصی و یا گوشی‌های همراه) می‌توانند وارد سایت my.isfahan.ir شده و در کنار دریافت خدمات عمومی خدمات اختصاصی نیز دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به امکان دریافت پروانه ساختمانی از طریق سامانه اصفهان نما (بدون مراجعه به شهرداری)، اظهار کرد: اگر شهروند درخواست پروانه احداث بنا با تخریب و بازسازی را داشته باشد با ثبت درخواست خود در سامانه و بدون مراجعه به شهرداری می‌تواند تا دستور تهیه نقشه را به صورت آنلاین و غیرحضوری انجام دهد؛ همچنین عوارض خود را به صورت آنلاین پرداخت کرده و زمان بازدید خود را انتخاب کند و بدون مراجعه حضوری به شهرداری، دستور تهیه نقشه را از سامانه دریافت کند.

حسینی‌نیا در خصوص قابلیت دریافت گواهی پایان کار و پایان سفت کاری (بدون مراجعه به شهرداری) از طریق سایت اصفهان نما، افزود: در این قسمت از خدمات سامانه بعد از ثبت درخواست توسط شهروند، پرونده جهت تأیید کارتابل مهندسان ناظر ارجاع داده شده و با پیامک به مالک و ناظران اطلاع رسانی‌های لازم می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان ادامه داد: پس از تأیید پرونده توسط مهندسان ناظر به صورت غیرحضوری جهت ادامه فرایند و انتخاب زمان بازدید به مالک اطلاع رسانی لازم می‌شود.

وی ادامه داد: خدمت استعلام بانک (بدون مراجعه به شهرداری) برای پاسخ به استعلام بانک‌ها جهت تخصیص وام ایجاد شده و در صورت وجود سابقه در سامانه اصفهان نما و بدون نیاز به مراجعه به شهرداری یا دفاتر پیشخوان خدمات دولت و صرفاً با پرداخت عوارض نوسازی و به صورت آنلاین قابل استفاده است؛ البته گواهی صادره بدون مراجعه به شهرداری قابل رهگیری بوده و مورد قبول بانک‌ها است.

حسینی‌نیا با اشاره به بخش پاسخ استعلام نقل و انتقال (دفترخانه) (بدون مراجعه به شهرداری) در سایت اصفهان نما، گفت: این خدمت برای پاسخ به استعلامات دفاتر اسناد رسمی جهت درخواست نقل و انتقال ملکی ایجاد شده و در صورتی که ملک شهروند دارای گواهی‌های معتبر مثل پایان کار، نداشتن خلافی، پاسخ نقل و انتقال و پروانه در شهرداری باشد، امکان صدور گواهی نقل و انتقال برای دفترخانه‌ها وجود دارد.

وی افزود: در صورتی که سابقه‌ای از ملک در سامانه اصفهان نما وجود نداشته باشد، تمامی شهروندان شهر اصفهان می‌توانند با استفاده از این وب سایت با انتخاب دفتر پیشخوان، زمان بازدید و پرداخت تمامی هزینه‌های مربوطه بدون مراجعه حضوری گواهی معتبر و رسمی مورد تأیید دفترخانه را دریافت کنند.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان تصریح کرد: در بخش "پرونده من" مالک با مراجعه به این قسمت از سامانه می‌تواند اسناد و مدارک موجود در پرونده ملک خود را به صورت آنلاین مشاهده کند.

وی با اشاره به خدمات عمومی سایت اصفهان نما، گفت: یکی از این خدمات پیگیری درخواست است که در آن پس از ثبت درخواست در سامانه اصفهان نما توسط شهروند با مراجعه به این قسمت می‌توان از آخرین وضعیت گردش پرونده در شهرداری به صورت غیر حضوری مطلع شد.

حسینی‌نیا در خصوص اطلاع از نقشه‌های شهری، افزود: شهروندان می‌توانند از نقشه‌ها و لایه‌های کاربردی شهر، میزان عقب نشینی، تعداد طبقات قابل ساخت، کاربری ملک، شبکه معابر، ارتفاعات، محدوده بافت فرسوده و بسیاری از لایه‌های نقشه‌ای استفاده کنند.

وی گفت: بازدید مجازی ۳۶۰ درجه کوچه‌ها، خیابان‌ها و مکان‌های دیدنی شهر اصفهان از جمله قابلیت‌های شهر نما است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان ادامه داد: از آنجا که شهروندان برای کسب استعلامات مورد نیاز جهت ساخت و ساز نیاز به ارائه فرم گواهی‌های خود از جمله پایان کار و پروانه به اداره یا بانک مورد نظر دارند، لذا جهت دسترسی راحت‌تر، در سیستم خدمات شهروندان در قسمت تصدیق گواهی می‌توانند با وارد کردن شماره درخواست و کد نوسازی خود کلیه گواهی‌های صادر شده را مشاهده کرده و چاپ کنند.

وی با اشاره به امکان دسترسی به آرای کمیسیون ماده صد، تصریح کرد: در این قسمت از سامانه با داشتن شماره همراه و کد ملی درخواست کننده و شماره رأی می‌توان رأی صادر شده را مشاهده کرد.

حسینی‌نیا خاطرنشان کرد: برای پرداخت عوارض نوسازی و کسب و پیشه با مراجعه به قسمت‌های بدهی عوارض نوسازی و صنفی می‌توان با وارد کردن کد نوسازی یا انتخاب نقشه میزان بدهی نوسازی آن را محاسبه کرد؛ در این قسمت نیز با انتخاب دکمه پرداخت آنلاین می‌توان وارد سیستم بانک شده و عوارض را پرداخت کرد، البته دکمه چاپ فیش نیز امکان پرینت آن را فراهم می‌کند.

وی در ارتباط با اعلام هوشمند ضابطه، گفت: شهروندان با مراجعه به قسمت اعلام هوشمند ضابطه در سامانه اصفهان نما می‌توانند علاوه بر اطلاع از ضوابط شهرسازی موجود در شهر اصفهان از پتانسیل تعداد طبقات و سطح اشغال ملک خود به صورت تقریبی جهت دریافت پروانه مطلع شوند؛ علاوه بر این امکان اطلاع از میزان تقریبی هزینه پروانه ساختمانی در این قسمت از سامانه برای تأمین رفاه حال شهروندان دیده شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با اشاره به محاسبه عوارض تراکم صدور پروانه ساختمانی، اظهار کرد: این فرم امکان اطلاع از مبلغ عوارض صدور پروانه ملک مورد نظر را فراهم می‌کند.

وی افزود: محاسبه زیربنای ساخت در طبقات، سابقه پرداختی ملک، پیگیری درخواست‌های پیشین، دانشنامه شهرسازی، امور مهندسان طراح و ناظر و سوابق پرداختی نوسازی در فرم محاسبه عوارض تراکم صدور پروانه ساختمانی لحاظ شده است.

حسینی‌نیا تصریح کرد: ارزش ارائه خدمات الکترونیکی به مردم، کمتر از احداث پل‌های بزرگ شهر، حلقه بزرگ ترافیکی و مترو نیست زیرا این اقدام هم آرامش، آسایش و رضایت شهروندان را همراه دارد و هم دست واسطه‌ها را کوتاه می‌کند.

کد خبر 458183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.