واکنش ها به ترور محسن فخری زاده، دانشمند هسته ای

ساعاتی قبل محسن فخری زاده، یکی از دانشمندان رده بالای حوزه هسته‌ای و موشکی کشور در منطقه آبسرد دماوند ترور شد. 

به گزارش خبرنگار ایمنا، عصر امروز خبر ترور محسن فخری زاده از دانشمندان هسته‌ای کشور در منطقه دماوند تهران منتشر شد که واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت.

ابتدا بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی خبر ترور فخری زاده را تکذیب کرد، اما منابع امنیتی ساعتی بعد ترور محسن فخری زاده از دانشمندان مؤثر و رده بالای حوزه تحقیقات علمی کشور را تأیید کردند.

ترور محسن فخری زاده در آبسرد دماوند به وسیله انفجار و شلیک انجام شده است. تروریست‌ها پیش از تیراندازی به سمت خودروی آقای فخری زاده، اقدام به انفجار یک خودروی دیگر کرده اند. گفته می‌شود محسن فخری‌زاده در مسیر بازگشت از شمال کشور بوده است، یک خودرو نیسان جلوی ماشین آنها را می‌گیرد، بلافاصله نیسان پر از مواد منفجره منفجر می‌شود. سپس گروهی دیگر می‌آیند و ماشین را گلوله باران می‌کنند. در جریان این حمله محسن فخری‌زاده با چهار گلوله به شهادت می‌رسند. در ادامه به واکنش برخی از سیاسیون و مقامات نظامی ایران به درگذشت شهید محسن فخری زاده می‌پردازیم:

سرلشکر محمد حسین باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران درواکنش به این اقدام گفت: شهید دکتر محسن فخری زاده؛ رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در زمره مدیران ارشد صنعت دفاعی کشور بود که در طول دوران عمر با برکت خود منشأ خدمات فراوانی شده بود و توانسته بود توان دفاعی کشور را به تراز قابل قبولی از بازدارندگی برساند. بار دیگر تروریست‌های کوردل وابسته به استکبار جهانی و رژیم پلید صهیونیستی در اقدامی وحشیانه، یکی از مدیران و خدمتگزاران عرصه علمی، پژوهشی و دفاعی کشور را به شهادت رساندند.

سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز گفت: مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا انقلابی‌ها نه تطمیع می‌شوند، نه سازش می‌کنند و نه تهدید در برابرشان جواب می‌دهد؛ فقط حذف فیزیکی می‌شوند!

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در توییتی نوشت: تروریست‌ها امروز یک دانشمند برجسته ایران را ترور کردند. این بزدلی - که نشانه‌های جدی از نقش اسرائیل در آن دیده می‌شود - نشانگر جنگ‌طلبی از سر استیصال مرتکبین این اقدام است. ایران جامعه بین‌المللی - خصوصاً اتحادیه اروپا - را به پایان دادن استانداردهای دوگانه شرم‌آور خود و محکوم کردن این عمل تروریستی دولتی فرامی‌خواند.

حسین امیر عبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در صفحه توئیتر خود نوشت: ترور دانشمند ایرانی دکتر ⁧‫محسن فخری‌زاده‬⁩، که سهم مهمی در توسعه مرزهای دانش کشور داشت، نشانگر تلاش محور آمریکایی - صهیونیستی برای تداوم ضربه زدن به پیشرفت علم و فناوری در جمهوری اسلامی ایران است. دشمنان دست از توطئه بر نمی‌دارند. اعتماد به دشمن، خوش باوری است. ‫

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ… إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُونَ...

این متن بخشی از آیه ٢٢٧ سوره شعرا (و آنان که ظلم و ستم کردند به زودی خواهند دانست که به چه کیفر گاهی و دوزخ انتقامی بازگشت می‌کنند… البته ما از بدکاران انتقام خواهیم کشید.)

سردار حسین دهقان، مشاور فرمانده کل قوا در صنایع دفاعی و وزیر پیشین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پیامی با تسلیت شهادت محسن فخری‌زاده دانشمند کشورمان که ظهر جمعه در اقدامی تروریستی به شهادت رسید، تصریح کرد: همچون صاعقه بر سر قاتلان این شهید مظلوم فرود خواهیم آمد و از کرده خود پشیمان‌شان می‌کنیم!

ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر با هشتگ “انتقام حق ماست نوشت: ترور دانشمندان هسته‌ای، برنامه اتمی ایران را به عقب نمی‌برد. دانش هسته‌ای در ایران بومی شده و در پاسخ به ترورها با اراده ملی، توسعه خواهد یافت.

سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران هم در پی شهادت رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پیامی صادر کرد. متن پیام به این شرح است: من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا

شهادت دکتر محسن فخری زاده، این مدیر خدوم و مخلص را به محضر فرماندهی معظم کل قوا، مردم شهیدپرور و جامعه علمی و دفاعی کشور و وزیر محترم دفاع تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

دشمنان کوردل انقلاب اسلامی با این اقدامات جنایت‌کارانه هرگز نمی‌توانند ملت بزرگ ایران را از راه پیشرفت و توسعه صلح‌جویانه بازدارند و ترور شهید دکتر محسن فخری‌زاده برگ دیگری از سند مظلومیت مردم ایران در مسیر اقتدار و عزت است.

دست جنایتکار آمریکا، رژیم منحوس صهیونیستی و منافقین کوردل در این جنایت به وضوح و آشکارا دیده می‌شود و این اقدام زبونانه نزد ملت‌های آزاده جهان محکوم است.

ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت این توطئه خبیثانه با قدرت اعلام می‌دارد، حق انتقام از دشمنان در هر عرصه دیگری برای جمهوری اسلامی ایران محفوظ است.

مجتبی رضاخواه، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: قطعاً یکی از دلایل ترور محسن فخری زاده، نشان دادن ضعف و نیاز به مذاکره است.

عده‌ای خوش‌خیال تصور کردند زبان دنیا را بلدند پس مذاکره کنند، غافل از اینکه دشمن قبل و بعد از ژانویه ۲۰۱۷ به دنبال ترور احمدی‌روشن‌، سلیمانی‌و فخری‌زاده‌ها بوده‌. فقط ساده‌لوح‌ها فریب دشمن را می‌خورند.

سید محسن دهنوی، عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: کشید ما را ملت ما بیدار تر می‌شود. با هر ترور ناجوانمردانه فقط انگیزه جوانان نخبه را برای قدم گذاشتن در این راه دو چندان می‌کنید. این راه متوقف شدنی نیست. ما با شما پدر کشتگی داریم.

زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در صفحه توئیتر خود نوشت: پیام ترور شهید فخری زاده به غرب‌گرایان و مسئولینی که هنوز به دنبال مذاکره با آمریکا هستند آنست که اعتماد به آمریکا و دشمنان نظام ثمری جز ترور و تحریم برای ملت ایران ندارد.

فاطمه قاسم پور، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی هم در صفحه توئیتر خود نوشت: در مقابل دشمنی که دانشمند را با گلوله هدف قرار می‌دهد سخن از مذاکره، ذلت است. خون شهدای امروز درخواست انتقام سخت را همگانی کرد، اما حال و روز امشب و سال‌های اخیر همسر و خانواده این شهید را فقط خانواده‌های شهدای ترور به خوبی درک کرده‌اند.

سید مصطفی میرسلیم، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه توئیتر خود نوشت: شهادت محسن فخری زاده عزم ما را در پیگیری راه اعتلای علمی برای پیشرفت کشور راسخ‌تر می‌کند. با اهتمام و مسئولیت پذیری وزارتین دفاع و اطلاعات، دشمنان از این آدمکشی طرفی نخواهند بست.

مهرداد بذرپاش، رئیس دیوان محاسبات کل کشور هم در صفحه توئیتر خود به ترور دانشمند هسته‌ای ایران توسط دشمنان کوردل جمهوری اسلامی ایران به درجه رفیع شهادت نائل آمد، واکنش نشان داد و نوشت: یکی از دوستان شهید محسن فخری زاده که خود در لیست ترور است، از نخبگی وی و تدارک سنگین تیم ترور گفت. علاوه بر تخصص دفاعی و هسته‌ای، در ساخت کیت تشخیص و پیشبرد واکسن ایرانی کرونا هم نقش مهمی داشت. مرگ دانشمندان ایرانی امسال آقا محسن عزیز در بستر حیف است. پیشرفت هسته‌ای پاسخی به این ترورهاست.

محمدرضا عارف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ترور و شهادت دانشمند ایرانی، دکتر ⁧‫فخری زاده‬⁩ دل هر آزاده‌ای را به درد می‌آورد. ‏ضمن تسلیت و تاکید بر شناسایی سریع و مجازات عاملان، لازمه پاسداشت خون این سرباز ایران‌زمین، اتخاذ دو راهبرد است:

‏۱) ایجاد همدلی و همبستگی داخلی و پرهیز از تسویه‌حساب‌های جناحی و تلاش جهت شناسایی عوامل و نفوذی‌های دشمن

‏۲) حمایت از دستگاه دیپلماسی کشور، تشکیل کارزاری حقوقی و دیپلماتیک بر علیه سیاست‌های رژیم غاصب صهیونیستی و هم‌پیمانانش در منطقه

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان هم گفت: ترور شهید فخری زاده و دیگر دانشمندان هسته‌ای توسط عوامل جنایت کار صهیونیست‌ها، نیازمند پاسخی قاطع و سریع است.

‏ضمن اینکه برای پایان بخشیدن به اینگونه جنایت‌ها، لازم است موضوع از طریق مجامع بین‌المللی پیگیری شود تا علاوه بر مجازات عاملان، از وقوع جنایت‌های احتمالی آینده پیشگیری گردد.

سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی گفت: شهادت مظلومانه دانشمند برجسته و پاسدار رشید انقلاب اسلامی "دکتر محسن فخری زاده " رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع؛ از دانشمندان زبده و شاخص عرصه صنایع راهبردی کشور و اساتید سرآمد و نامدار دانشگاه جامع امام حسین (ع) و جامعه علمی ایران جنایت تروریستی طراحی و هدایت شده توسط رژیم جعلی تروریست و کودک کش صهیونیستی را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)، خانواده مکرم آن شهید، ملت شریف و مجاهد ایران و آحاد همکاران و هم‌سنگران وی تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

بی‌شک مجاهدت‌ها و تلاش‌های ارزنده و غرورانگیز آن شهید ارجمند در حوزه صنعت دفاعی و دیگر حوزه‌های راهبردی کشور و نیز عرصه مقابله با ویروس کرونا در حافظه تاریخی این سرزمین ماندگار و الهام‌بخش تربیت یافتگان مکتب امامین انقلاب اسلامی و فرزندان ملت ایران در دانشگاه‌ها و مراکز عالی علم و فن‌آوری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلق افتخارات و پیشرفت‌های شگفت‌آور دیگر در آینده پیش رو خواهد بود.

دشمنان کوردل ملت ایران به ویژه طراحان، عاملان و حامیان این جنایت نیز بدانند اینگونه جنایات در عزم و اراده ایرانیان برای ادامه این مسیر پر شکوه و اقتدار آفرین خللی ایجاد نخواهد کرد و انتقام و مجازات سخت از آنان در دستور کار قرار گرفته است.

سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در پیامی گفت: بار دیگر دست جنایتکار استکبار جهانی برای ضربه زدن به حرکت و جهاد علمی کشور، به خون یکی از فرزندان شایسته انقلاب آلوده شد و دوباره مهر تأییدی بر خباثت و ددمنشی دشمنان جمهوری اسلامی ایران نقش بست و نیت شوم آنان را برملا کرد. ترور ناجوانمردانه نخبه علمی، دانشمند جهادی و متعهد کشورمان، دکتر محسن فخری زاده نشان می‌دهد دشمنان نمی‌توانند پیشرفت علمی ایران اسلامی به ویژه در عرصه‌های دفاعی را تاب بیاورند. این شهید بزرگوار در سال‌های مجاهدت خود ضمن فعالیت در عرصه‌های علمی، در سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع نیز مسئولیت ارتقای توان دفاعی کشور در برابر تهدیدات نوین را بر عهده داشت و با روحیه علمی و دانشگاهی خود سنگ بنای پروژه‌های عظیم علمی دفاعی را ایجاد کرد که قدرت بازدارندگی کشور را ارتقا داده و موجبات خشم دشمن را پدید آورد.

بدون شک همت دانشمندان و استادان و دانش‌پژوهان کشور و علی‌رغم وجود دشمنی دشمنان، انگیزه خبیث توقف حرکت و جهاد علمی کشور را ناکام خواهد گذاشت و خون این شهید سبب اتحاد و انسجام ملت در ایستادگی در برابر دشمنان به ویژه آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب صهیونیستی خواهد شد و مسببان این ترور شوم، تاوان سختی پرداخت خواهند کرد. اینجانب شهادت این دانشمند انقلابی را به فرماندهی معظم کل قوا، وزیر محترم دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، همکاران ایشان در سازمان سپند و جامعه دانشگاهی کشور و خانواده محترم‌شان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

سید محمود علوی، وزیر اطلاعات نیز با صدور پیامی گفت: شهادت مظلومانه رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح، شهید والامقام دکتر محسن فخری‌زاده موجب تالم و تأسف فراوان گردید.

وی افزود: به آگاهی مردم عزیز و قدرشناس کشورمان می‌رساند سربازان گمنام امام زمان (عج)، شناسایی عناصر خودفروخته تروریست این جنایت ددمنشانه را آغاز کرده و انتقام خون شهید عزیز را از مسببان و هادیان جنایت کار خواهند گرفت.

علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در واکنش به این ترور با انتشار پیامی گفت: خبر ترور ناجوانمردانه برادر خدوم، شهید دکتر محسن فخری زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع که سال‌های طولانی از عمر پربرکت خویش را صرف مجاهدت و ارتقا توان دفاعی کشور نمود، موجب تأسف و تأثر عمیق گردید.

اینجانب بدین وسیله این ضایعه دردناک را به مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران، مجموعه وزارت دفاع، نیروهای مسلح و خانواده آن شهید بزرگوار تبریک و تسلیت عرض کرده و اطمینان دارم خون آن شهید که از مدیران و دانشمندان نخبه و متعهد صنعت دفاعی کشور بود، موجب برکات و تقویت بیش از پیش ایران اسلامی خواهد شد.

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور هم با انتشار پیامی گفت: ترور دانشمند برجسته و محقق عالی رتبه حوزه دفاعی کشور شهید محسن فخری زاده از سوی ایادی مزدور استکبار جهانی و صهیونیسم غاصب بار دیگر نگرانی و خشم دشمنان کینه‌توز و سرخورده ملت ایران را نسبت به پیشرفت‌های نظامی و دفاعی کشور آشکارتر کرد.

اینجانب شهادت این خدمتگزار متعهد و پر تلاش عرصه دفاعی کشور را به ملت شریف و انقلابی ایران، همه همکاران و به ویژه خانواده گرامی ایشان تسلیت می‌گویم و برای این شهید سرفراز علو درجات، برای عموم بازماندگان صبر و اجر و برای مجروحان این حادثه شفای عاجل مسالت دارم.

بی تردید تمام عوامل و ایادی این حرکت مزورانه با تلاش نیروهای نظامی و امنیتی بزودی شناسایی و پاسخ سخت و کوبنده ملت ایران را دریافت خواهند کرد و بار دیگر تمام امیدهای آنها به یاس تبدیل خواهد شد.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور هم با انتشار پیامی گفت: شهادت مظلومانه مدیر متعهد و دانشمند جناب آقای دکتر محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به دست تروریست‌های جنایتکار و وابسته به رژیم نامشروع و غاصب صهیونیستی را به مقام معظم رهبری، مردم قدرشناس ایران، همکاران ایشان در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و بستگان به ویژه خانواده ارجمند این شهید بزرگوار تسلیت میگویم.

بدون تردید این دست اقدامات ضد انسانی و کوردلانه محکوم به شکست است و خللی در عزم جدی ملت بزرگ ایران در دستیابی به پیشرفت و توسعه در حوزه‌های دفاعی که تأمین کننده مصالح و امنیت ملی کشورمان است، وارد نمی‌کند و دشمنان این مرز و بوم را بیش از پیش نامید تر خواهد نمود.

لازم است دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ذی‌ربط با سرعت و دقت تمام نسبت به شناسایی و برخورد با عوامل این ترور جنایت‌آمیز اقدام و نتیجه را به اطلاع عموم مردم شریف ایران برسانند.

از خداوند متعال برای آن شهید عزیز حشر با شهدا و اولیا الهی و علو درجات و برای بازماندگان معزا صبر و اجر مسالت دارم.

علی‬ شکور‬ی راد، ‬دبیرکل‬ حزب‬ اتحاد‬ ملت‬ ایران‬ اسلامی ‬ نیز‬ در صفحه توئیتر خود نوشت: ‏ترور دکتر ‎محسن فخری زاده و شهادت وی باری از غم و اندوه بر دل همه ایران‌دوستان نشاند. هزار افسوس بر از دست‌دادن چنین دانشمندانی که عزمشان اعتلای نام ایران و ایرانی است. به روان او درود می‌فرستم و فقدانش را به همه مردم ایران تسلیت می‌گویم. باید بیش از این مراقب جان این عزیزان بود.

کاظم غریب آبادی، سفیر ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به ترور شهید فخری زاده در اینستاگرام خود نوشت: این شهید بزرگوار را بیش از ٢٠ سال است که می‌شناسم. در کار بسیار جدی و اهل عمل بود و در پیشبرد امور، اهل مسامحه نبود. دانشمندی پرتلاش بود که فعالیتش محدود به یک یا دو حوزه نبود. برای اعتلای صنعت دفاعی و تقویت توان کشور در حوزه پدافندی، اقدامات بسیاری انجام داد. جوانان و مردم ما باید این سرمایه‌های ملی را بشناسند. از وزارت دفاع و صدا و سیما درخواست می‌کنم تا این شهید عزیز را تا جایی که امکان دارد، بیشتر به جامعه معرفی کنند. قطعاً مسیر ایشان و دیگر شهدای حوزه علمی و پژوهشی کشور، با صلابت و جدیت بیشتر ادامه خواهد یافت و دشمنان ایران عزیز، تقاص خونشان را پس خواهند داد. متهم اصلی نیز مشخص است. اینجانب به سهم خود، این ضایعه دردناک را به محضر مقام معظم رهبری، جامعه علمی، صنعت دفاعی، همسر و فرزندان گرامی این شهید بزرگوار تسلیت عرض می‌کنم.

محمدمهدی زاهدی، نماینده کرمان در مجلس هم نوشت: ترور دانشمندان و نخبگان، راهبرد دشمن در کنار ⁧‫جنگ نرم‬⁩ و ⁧‫میز مذاکره‬⁩ است.

محمدحسن آصفری، نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با تاکید بر اینکه با پیام تسلیت مشکل جنایات تروریست‌ها حل نمی‌شود، گفت: باید پاسخگو بود که مسئول این ناامنی‌ها کیست.

اردشیر مطهری، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در صفحه توئیتر خود نوشت: دولت‌های تروریست تاوان سختی خواهند داد. ضمن اینکه این ‫توحش، خللی در عزم و اراده نظام و دانشمندان ما برای دستیابی به علوم مدرن و ارتقای دانش ایجاد نمی‌کند.»

سارا فلاحی، رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شهادت فخری زاده را نشانه کینه و هراس دشمن از مقاومت و عظمت ملت ایران خواند و گفت: در شرایط کنونی مهم‌ترین خواسته مردم پاسخ قاطع به این کینه‌توزی‌های بزدلانه و انتقام است.

محمد رشیدی، نماینده کرمانشاه در مجلس در صفحه توئیتر خود نوشت: آیا هنوز عده‌ای ترسو، دل به مذاکره بسته‌اند و اعتماد به خیانت کاران جهان را مزهزه می‌کنند؟

مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: ترور ناجوانمردانه شهید فخریزاده بی پاسخ نخواهدماند. خواب را بر سران خون خون‌آشام صهیونیسم⁩ حرام خواهیم کرد.
ای‌کاش سیاسیون و ⁧کاسبکاران مذاکره⁩ هم به اندازه دشمنان بر اهمیت مسیر شهید فخری زاده در تأمین و تضمین منافع ملی و حیاتی ملت واقف بودند و خطر نفوذ را جدی می‌دانستند

فریدون عباسی دوانی، نماینده کازرون در مجلس و رئیس سابق انرژی اتمی در صفحه توئیتر خود نوشت: ما ملت امام حسینیم (ع)، ما ملت شهادتیم؛ شهریاری، علی محمدی، رضایی نژاد، احمدی روشن، طهرانی مقدم، حاج قاسم، فخری زاده و… این است مکتب حسین، بدون توقف، بدون ترس… بدانید روز موعود نزدیک است، روزی استوار بر خط سرخ مکتب حسین و نه بر خط شکسته برجام برجامیان.

سردار اسماعیلی قاآنی، فرمانده سپاه قدس هم در واکنش به ترور شهید محسن فخری زاده گفت: دشمن عُرضه جنگ مردانه با ایران را ندارد. مرگ اسرائیل نزدیک است. این آخرین دست و پازدن‌های قلدران جهان و غارتگران بین‌المللی است.

علیرضا زاکانی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در صفحه توئیتر خود نوشت: شهید فخری زاده، فخر ایران اسلامی به آرزویش رسید. خوشا به حال ایشان و یارانش که به لقاءالله رسیدند و کسانی که در انتظار دیدار رب کریمند. بدا به حال مزدوران صهیونیست و تروریست‌های دولتی که در آتش غضب الهی می‌سوزند و در انتظار انتقام سخت و عذاب خداوند عزیزند.

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی هم در واکنش به این ترور در صفحه توئیتر خود نوشت: دشمنان ملت ایران بدانند با این اقدام کور خللی در اراده ملت ایران ایجاد نمی‌شود. ضرورت دارد کمیسیون امنیت ملی مجلس موضوع ترور دانشمند هسته‌ای را در دستور قرار داده و مصاحبه سوال برانگیز سخنگوی سازمان انرژی اتمی را بررسی و به نمایندگان ملت گزارش نماید.

الهام آزاد، نماینده نائین در مجلس شورای اسلامی در صفحه توئیتر خود نوشت: در خواب مذاکره فرو رفتن و استکبار را دستگاه ترحم و انصاف دانستن، نتیجه‌ای جز تیزتر کردن شمشیر دشمن ندارد. بدون توجه به منطق تراشی آنان که هنوز متوجه خصومت دشمن نشده‌اند، باید هزینه ترور بالا رود و این کیفیت و شدت واکنش ما است که سبب بازدارندگی خواهد شد.

جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم در واکنش به ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان گفت: آقای ذوالنور شهادت دهید در همین چند ماه گذشته بنده با همراهی جمعی از نمایندگان محترم چقدر تلاش کردیم طرح دو فوریتی توقف اجرا پروتکل الحاقی به تصویب برسد؛ ولی جنابعالی در یک لابی چندنفره مانع شدید، شهادت دکتر فخری زاده نتیجه به زمین ماندن اوامر ولی امر مسلمین است.

کد خبر 457986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    5 0
    اخه نبایداین ادمهای مهم محافظ یاماشین ضد گلوله داشته باشند دیگر ما طاقت شنیدن این همه شهید رو نداریم چرا کسی کاری نمیکند این همه شهید دیگه بس نیست