نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار نفت مسجد سلیمان و پرسپولیس

دو کارشناس مطرح داوری کشور به بررسی دقیق صحنه‌های مشکوک دیدار امشب پرسپولیس و صنعت نفت آبادان پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس عصر امروز پنجشنبه - ۶ آذر ماه - در ورزشگاه بهنام محمدی مسجد سلیمان با نفت MIS دیدار کرد که در نهایت دوئل شاگردان گل محمدی و حسینی نتیجه‌ای را در بر نداشت و بازی با تساوی بدون گل خاتمه یافت. اشکان خورشیدی عهده‌دار قضاوت این دیدار بود و به جز اعلام پنالتی به سود سرخ‌های تهرانی، تصمیم بحث‌برانگیز دیگری نداشت که البته همان هم تغییری در نتیجه مسابقه ایجاد نکرد. صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط حیدر سلیمانی و حسین عسگری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

پنالتی پرسپولیس

در دقیقه ۳۸ حرکت تیمی سرخ‌پوشان توپ را در موقعیت بی‌نظیر در اختیار رسن قرار داد. او که سعی کرد گوهری را از پیش رو بردارد و توسط این دروازبان سرنگون شد تا داور نقطه پنالتی را به سوی پرسپولیس نشان دهد. پنالتی‌ای که البته با بی‌دقتی نعمتی و بدشانسی برای این تیم تهرانی از دست رفت.

سلیمانی: تنها صحنه مشکوکی که در این دیدار به وجود آمد، اعلام پنالتی برای پرسپولیس در دقیقه ۳۹ این مسابقه بود که به درستی انجام شد. دروازبان نفت مسجد سلیمان زمانی که در دفع توپ ناکام ماند، با دست چپ به پا راست مدافع پرسپولیس ضربه می‌زند و پنالتی به درستی اعلام شد.

عسگری: هر چند در این صحنه داور کمی دیر سوت زد اما پنالتی کاملاً صحیح بود چون دروازبان نفت مسجد سلیمان با دست به پا بازیکن عراقی پرسپولیس زد.

عملکرد کلی تیم داوری

سلیمانی: اشکان خورشیدی داور با توجه مازندرانی دیدار پرسپولیس و نفت مسجد سلیمان قضاوت خیلی خوبی را به نمایش گذاشت. از همان دقایق اولیه بازی کاملاً با خونسردی بازی را به خوبی مدیریت کرد و توانست با ارتباط بدنی و کلامی با بازیکنان، کمتر از کارت‌هایش استفاده کند. در واقع با تذکرهایی که بازیکنان در طول بازی داد آن‌ها را مدیریت کرد. کلیه اخطارهایی که داد نیز صحیح بودند اما نظرم این است که می‌توانست در نیمه اول به شیری یک کارت زرد نشان دهد که سعی کرد آنجا مدیریت کند.

عسگری: درست است که یک خطا پنالتی اتفاق افتاد ولی در کل بازی کم برخوردی بود. بازی بیشتر فوتبالی در جریان بود و کمتر شاهد نبردهای تن به تن بودیم که کار داور چندان سخت نبود. دو سه اخطاری که نشان داد درست بود و به خوبی مدیریت کرد. اشکان خورشیدی از سال ۹۰ قضاوت می‌کند و یکی از باتجربه‌ترین داورهای لیگ است. هر چه سن داور بالا می‌رود، تجربه به کمکش می‌آید و طبیعی است که خورشیدی نیز با کمک تجربه خود قضاوت خوبی را به نمایش گذاشت.

کد خبر 457859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    2 0
    دقیقا اقایان عسگری و سلیمانی امروز تمام حرفهائی که برا نگرفتن پنالتی دیروز استقلال زدند؛امروز عکسشو برا پنالتی پرسپولیس گفتند!؟درحالیکه با نظرهای خودشان دیروزیه پنالتی بود و امروزیه۰۰۰۰!؟بگین کارشناسیها رنگی نیست!؟عامل اصلی وفور اشتباهات داوری و بی اعتمادی عمومی به جامعه داوری و۰۰۰۰نتیجه سالها همین کارشناسیهای مغرضانه و هدفمند ورنگی کارشناسهای محترم!و نا خواسته پدیده کارت به کارت رو رونق میدن؛چون خاطر همه رو نسبت عدم کارشناسی درست راحت میکنند۰۰۰اقا رنگی باشین اما بدجوری به روح پاک فوتبال صدمه زدین و میزنین وحاشیه امنی برا سودا گران ایجاد میکنین۰۰۰
    • Hossein IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
      0 0
      دوست عزیز زمانی که شما پشت به دروازه هستید و کاملا مسیر رو تغییر میدهید و به سمت دروازه بان میروید بسیار متفاوت است تا اینکه شما در مسیر خودت پیش میروی و با تغییر مسیر توپ فقط توپ را از حریف دور میکنید برخوردها متفاوت است اولی اگر بخورد شدید بشه حتی مهاجم میتونه جریمه شخصی بشه و در دومی اگر دوازه بان توپ را بزند هر برخوردی پیش بیاد خطای مهاجم است اما اگر نزند هر برخوردی پنالتیست
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    2 0
    تا کی میخواین اینطوری کارشناسی کنید مردم دیگه مثل قبل نیستند منظورم با آقای سلیمانی هستش که اینقدر مغرضانه کارشناسی می کنند
  • بهروز IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    0 0
    اصلا کارشناسان ضعیفی داریم وخنده دارتر اینکه زمانیکه داور بودند چه بلایی سرتیم ها درمیاورند بهترنیست از یک کارشناس خارجی هم نظر بپرسید