کامبوزیا در قلب‌های بچه‌های ایران ماند

انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در پیامی درگذشت کامبوزیا پرتوی، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس را تسلیت گفت.

به گزارش ایمنا، این انجمن در پیام خود آورده است: «کامبوزیا در قلب‌های بچه‌های ایران ماند

آهای! چه کسی بلد است زنبورک بزند؟ چه کسی می‌تواند با صدای زنبورک غصه‌ها را دور کند؟ دارم صدایش را می‌شنوم… گوش کنید… گوش کنید...

گربه خوش‌صدا منم

ببین چه خوب ساز می‌زنم

با صدای زنبورکم

غصه‌ها رو دور می‌کنم!

ما در این روزهای تلخ و دردناک، دوباره گربه آوازه‌خوان را لازم داریم تا بیاید و با صدای زنبورکش غصه‌ها را از چشم و دل‌مان دور کند!

یک نفر باید پیدا شود. یک نفر باید دوباره بیاید و به اندازه یک سبد خیلی خیلی بزرگ کلوچه بپزد، ما لازم داریم که همه با هم در آن سبد بزرگ کلوچه قایم شویم تا دوباره راه خانه‌مان را پیدا کنیم!

یک نفر دوباره… یک نفر مثل...

«کامبوزیا پرتوی»، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان یگانه ما، خالق شخصیت‌های به‌یادماندنی برای بچه‌های نسل دهه ۶۰، از میان ما رفت. این‌که نام و قصه شخصیتی خلق‌شده در اثری هنری، تا چند دهه در ذهن بچه‌های ایران حک شود، فرصتی نیست که هر هنرمندی از آن بهره‌مند شده باشد؛ اما «کامبوزیا پرتوی» با گلنار و ترانه و گلدونه در قلب‌های بچه‌های ایران ماند.

انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، ضمن این‌‏که خود را همراه همه‏ تشکل‏‌ها و فعالان حوزه‏ ادب و هنر کودک و نوجوان سوگوار می‏‌داند، درگذشت این هنرمند بزرگ را به خانواده‏ آن عزیز، دوستان و همکارانش و همه‏ ‏اهالی هنر تسلیت می‏‌گوید.»

کامبوزیا پرتوی متولد سال ۱۳۳۴ بود. او کارگردانی فیلم‌هایی چون «ماهی،» «گلنار»، «بازی بزرگان»، «کافه ترانزیت»، «ننه لالا و فرزندانش» و «کامیون» را برعهده داشت. تازه‌ترین ساخته او فیلم «کامیون» بود که هنوز به نمایش عمومی درنیامده است. او نویسنده فیلم‌نامه‌های آثاری چون «من ترانه ۱۵ سال دارم»، «فراری»، «دایره» و «محمد رسول الله (ص)» هم بود.

کامبوزیا پرتوی در چهارم آذرماه ۱۳۹۹ بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

کد خبر 457779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.