فریب درخواست حضور مقابل دستگاه عابر بانک را نخورید

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا نسبت به درخواست‌های حضور در مقابل دستگاه عابر بانک هشدار داد و از هموطنان خواست از ترفندهای حیله گرانه کلاهبرداران آگاه باشند.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ شهاب امینی، اظهار کرد: کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی به تازگی موفق شدند شیادانی که با وعده‌هایی مانند بروز اشتباه در واریز پول، برنده شدن در انواع قرعه کشی، ثبت‌نام در طرح‌های کمک معیشتی و … خواستار حضور شهروندان در مقابل دستگاه‌های عابر بانک شده بودند و با شگردهای خاص مجرمانه حساب آنان را تخلیه می‌کردند، شناسایی و در اقدامی ضربتی دستگیر کنند.

وی با بیان اینکه به طور قطع برای واریز هرگونه وجه از سوی دیگران، نیاز به حضور در مقابل دستگاه‌های عابر بانک نیست، گفت: تقاضای اطلاعات شخصی و محرمانه حساب‌های بانکی (رمز اول، رمز دوم، تاریخ انقضا، CVV۲ و…)، می‌تواند حاکی از اقدام به کلاهبرداری باشد.

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا، در پایان از هموطنان خواست به تماس‌های ناشناس و مشکوک افرادی که مدعی هستند از طرف ارگان‌ها و سازمان‌هایی مانند صدا و سیما و اپراتورهای تلفن همراه ارتباط برقرار می‌کنند، توجه نکنند و آگاه باشند که واریز وجه با ارائه شماره کارت یا حساب و بدون نیاز به سایر اطلاعات کارت بانکی نیز امکان پذیر خواهد بود.

کد خبر 457571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.