رویکرد جشنواره‌های فرهنگی، آموزش شهروندی است

شهردار یزد با اشاره به برگزاری جشنواره «خشدلانه ۲» گفت: محور غالب همه فعالیت‌های فرهنگی شهر یزد بر پایه آموزش‌های شهروندی بنا شده و این رویه ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایمنا، جمال‌الدین عزیزی در حاشیه جلسه شورای شهر یزد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه معمولاً جشنواره‌های فرهنگی با نگاه ایجاد فضایی متفاوت در ایجاد آرامش روحی و روانی شهروندان برگزار می‌شود، اظهار کرد: محور غالب همه فعالیت‌های فرهنگی شهر یزد بر پایه آموزش‌های شهروندی بنا شده و این رویه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه جشنواره «خش‌دلانه ۲» که با محوریت طنز و استندآپ کمدی است برای دومین سال متوالی برگزار می‌شود، تاکید کرد: استقبال جوانان و نوجوان از نخستین دوره جشنواره باعث شده تا سازمان فرهنگی، اجتماعی و وزشی شهرداری برای دومین سال این برنامه را در دستور کار خود قرار دهد و البته از حمایت مجموعه شهرداری و شورای شهر نیز برخوردار است.

شهردار یزد تصریح کرد: ایجاد فضای شادی و نشاط در جامعه همزمان با شرایط شیوع کرونا که روزهای سیاهی را برای مردم رقم زده ابتکاری است تا شهروندان تا حدودی از این فضای سخت دور شوند.

وی با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا جشنواره‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: ایجاد محتوا در شبکه‌های اجتماعی و محور شدن محتواهای سالم رویکرد دیگری است که سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد به خوبی آن را دنبال کرده و تا حد زیادی نیز موفق بوده است.

عزیزی با بیان اینکه ممکن است انتقاداتی به شکل برگزاری جشنواره‌ها به صورت مجازی مطرح شود، گفت: فعالیت‌های شهرداری در حوزه‌های مختلف عمرانی، خدماتی و فرهنگی ادامه دارد حتی امروز با وجود شرایط کرونایی توقفی در پروژه‌ها و اقدامات صورت نگرفته از این رو برگزاری جشنواره‌های آنلاین نیز تاکنون در بسیاری از کلانشهرها از جمله یزد انجام شده است.

وی با بیان اینکه جشنواره «خش‌دلانه ۲» با رویکردهای متفاوتی به نسبت سال گذشته برگزار می‌شود، افزود: با توجه به برگزاری اختتامیه کنگره چهار هزار شهید استان در اسفندماه سال جاری بخش ویژه‌ای برای این جشنواره در نظر گرفته شده که متعلق به اقدامات فاخر طنز در حوزه دفاع مقدس است که امیدواریم آثاری شایسته در این حوزه ارسال شود.

کد خبر 457543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.