ایمانی: رئیس جمهور نظامی آخرین راهکار باشد

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: بهتر است در آخرین مرحله و به عنوان آخرین راهکار از رئیس جمهور نظامی استفاده کنیم.

ناصر ایمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا پیرامون حضور نظامیان در عرصه انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: اکثر مسئولان نظام جمهوری اسلامی از هر دو جناح سیاسی در ابتدای انقلاب مدتی در نیروهای نظامی حضور داشتند.

وی افزود: بهتر است کسی را به عنوان شخصیت نظامی تلقی کنیم که تا پیش از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در ارگان‌ها نظامی حضور داشته است؛ زیرا در غیر این صورت بسیاری از شخصیت‌ها نظامی تلقی می‌شوند.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: در حال حاضر بخشی از فعالیت اقتصادی کشور در اختیار نیروهای نظامی اعم از ارتش و سپاه قرار دارد و حتی این ارگان‌ها بهتر از دولت در مدیریت مباحث اقتصادی عمل کرده اند و بسیاری از پروژه‌های گسترده در کشور توسط آنها در حال اجرا است. برخی نظامیان بر مباحث سیاست خارجی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیز از تسلط کافی برخوردار هستند، اما بهتر است بنا به دلایلی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری به سراغ غیر نظامیان برویم.

ایمانی ادامه داد: حضور نظامیان در جایگاه ریاست جمهوری می‌تواند شائبه‌هایی را برای مردم در جامعه ایجاد کند؛ زیرا بخشی از افکار عمومی تصور می‌کند حضور یک شخصیت نظامی در جایگاه ریاست جمهوری به منظور آغاز شرایط جنگی است؛ بنابراین به صلاح کشور نیست که از حضور شخصیت‌های نظامی در کارزار انتخابات ریاست جمهوری استفاده شود؛ علیرغم اینکه برای اداره کشور توسط نیروهای مسلح هیچ مانعی وجود ندارد و حتی در برخی کشورهای دنیا مانند آمریکا افرادی مانند ژنرال کالین پاول چندین سال در مقام وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا حضور داشت.

وی با اشاره به روحیه جهادی نظامیان ادامه داد: قطعاً نظامیان نسبت به بقیه افراد از روحیه جهادی بیشتری برخوردار هستند و در انجام امور جدیت بیشتری خواهند داشت و با مردم نیز بهتر ارتباط برقرار می‌کنند، اما ممکن است جامعه دچار سوء برداشت شود و به همین دلیل صلاح نیست یک شخصیت نظامی در جایگاه ریاست جمهوری قرار بگیرد.

این فعال سیاسی اصولگرا در مورد حمایت جناح‌های سیاسی کشور از کاندیدای نظامی تاکید کرد: اینکه جناح خاصی بخواهد به سوی انتخاب کاندیدای نظامی برود دور از تصور نیست و حتی ممکن است زمانی هم شاهد حمایت اصلاح طلبان از کاندیدای نظامی باشیم، اما بهتر است در آخرین مرحله و به عنوان آخرین راهکار از رئیس جمهور نظامی استفاده کنیم.

کد خبر 457521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.