استقلال - ماشین سازی/ در جست و جوی آرامش!

استقلال در نخستین روز هفته سوم لیگ برتر، عصر امروز (چهارشنبه) در تهران میزبان ماشین سازی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال از ساعت ۱۶ و ۱۵ دقیقه امروز چهارشنبه - ۵ آذر ماه - در ورزشگاه آزادی مقابل ماشین سازی تبریز صف آرایی خواهد کرد. آبی‌ها پس از جنجال‌های شکست برابر فولاد، دوست دارند خیلی زود آرامش را به تیم برگردانده و اتفاقات چند وقت اخیر را به دست فراموشی بسپارند. آن سوی میدان نیز سبزپوشان تبریزی بعد از ناکامی در دو هفته ابتدایی، دنبال اثبات توانمندی‌هایشان در لیگ بیستم هستند.

جنجال در اردوگاه آبی!

شاگردان محمود فکری پس از برد خانگی مقابل مس، در حساس‌ترین دیدار هفته گذشته در اهواز مغلوب فولاد و جواد نکونام شدند تا سه امتیاز این دیدار را به راحتی از دست بدهند. پس از پایان مسابقه انتشار فیلمی از توهین محمود فکری به نوع بازی‌کردن فولاد و سرمربی این تیم، جنجال‌ها را دو چندان کرده و شکایت فولادی‌ها را در پی داشت. البته تا این لحظه کمیته انضباطی در خصوص فکری هیچ تصمیمی نگرفته و سرمربی تازه کار آبی پوشان مشکلی برای همراهی تیمش مقابل ماشین سازی ندارد.

با این حال حواشی این روزهای استقلال به همین جا خلاصه نمی‌شود. درگیری دیاباته با فکری و ممانعتش از حضور ستاره مالیایی در یک جلسه تمرین تا استوری انتقادی فرشید باقری به انتقادات فراوان درباره عملکردش برابر فولاد، تنها بخشی از حاشیه‌هایی است که پیرامون اردوگاه آبی‌ها وجود دارد.

علاوه بر این مسائل، آنها این روزها با مشکل همیشگی محل تمرین دست و پنجه نرم می‌کنند. بارندگی شدید تهران در هفته اخیر باعث شد تا بسیاری از محل‌های تمرین برای حفاظت از چمن‌هایشان که از کیفیت لازم برخوردار نبوده، اجازه تمرین به استقلالی‌ها ندهند. آنها در طول هفته جاری و پس از بازی فولاد یک بار در سالن فوتسال و بار دیگر در ورزشگاه تهرانسر تمرین کردند و باید با همین دو جلسه تمرینی پا به رقابت امروز بگذارند.

رونمایی از خریدهای جدید، سوپرایز فکری؟

علیرغم عملکرد خوب باشگاه استقلال در نقل و انتقالات تابستانی، کادر فنی این تیم هنوز به نفرات جدید اعتماد نکرده و تنها در یک مسابقه به محمد حسین مرادمند بازی داده‌اند. با وجود این هواداران نسبت به این موضوع گله مند بوده و مشتاقانه منتظر حضور خریدهای جدید در میدان هستند. باید دید آیا محمود فکری بالاخره تصمیم به رونمایی از بازیکن‌های جذب شده خواهد گرفت یا خیر؟

ماشین تبریزی‌ها، زیر پا جوان‌ترین سرمربی تاریخ لیگ

ماشین سازی در حالی پا به لیگ بیستم گذاشته است که سکان هدایتش را به وحید بیاتلو ۳۱ ساله سپرده است‌. او که جوان‌ترین سرمربی تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شود، همان هفته نخست با مصاحبه‌ای علیه مسئولان ایفمارک، با محرومیت روبرو شد و دیدار برابر ذوب آهن را از روی سکو دنبال کرد.

سبزپوشان تبریزی اما شروع خوبی در فصل جاری نداشته‌اند. آنها ابتدا در مشهد با سه گل مغلوب شاگردان رحمتی شده و سپس در خانه، مقابل ذوب آهنی که از همان نخستین دقیقه ده نفره شده بود متوقف شدند. با این حال بازیکنان و سرمربی جوان ماشین سازی ۹۰ دقیقه فرصت دارند تا توانمندی‌های خود را با بازی باکیفیت برابر استقلال به رخ فوتبال ایران بکشند.

ترس از تکرار کابوس فصل قبل مقابل ماشین سازی

دیدار با ماشین سازی برای استقلال فصل گذشته تبدیل به کابوسی ترسناک شده بود. آنها در اولین هفته لیگ در دقایق پایانی شکست تلخی خوردند تا استرا با نتیجه ضعیفی کارش را در فوتبال ایران استارت بزند. آنها دیدار برگشت را نیز در شرایطی که سرمربی‌ای رو نیمکتشان نمی‌دیدند، باختند تا ماشین سازی موفق به دبل مقابل این تیم تهرانی شود.

ارزش دبل فصل گذشته نماینده آذربایجان وقتی مشخص می‌شود که بردهای این تیم برابر آبی پوشان تنها به فصل گذشته محدود می‌شود. در مجموع دو تیم استقلال و ماشین سازی تبریز ۶ بار در لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند که سهم هر دو تیم از پیروزی دو بار بوده و دو دیدار نیز با تساوی به پایان رسیده است.

کد خبر 457512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.