‌آسمان آبی سعادت آباد، ایده عالی برای خانواده‌ها

‌ کاهش نسبی قیمت ارز در هفته‌های آتی، که به واسطه اخبار و رویدادهای بین الملی روی داده، باعث واکنش آنی بازارهای موازی خود همچون، طلا و بورس شده است.

این مهم باعث ایجاد شائبه‌هایی در خصوص کاهش قیمت مسکن شده؛ به طوری که دائماً متولیان سیاست گذاری در این بازار، خبر از آرام شدن جریان افزایش قیمت‌ها می‌دهند.

در واقع این امر به شکل یک رسم درآمده که بازارهای کلان اقتصادی کشور ما، با نوسانات نرخ ارز شیب صعودی در تعداد معاملات و کاهش قیمت‌ها به خود می‌گیرند. این مهم کارشناسان و متولیان تصمیم‌گیری در بازار مسکن را به کاهش قیمت و خروج موقت از رکود امیدوار کرده است.

اصلاح قیمت مسکن، تلاش و حمایت جدی می‌خواهد؛

منتها مدت زیادی است که آمار تغییرات قیمت و تعداد معاملات بازار مسکن، افزایش ناباورانه و افسارگسیخته را نشان می‌دهد. به طوری که بیش از ۵۰۰ درصد رشد قیمت در مناطق متوسط شهر تهران روی داده که این عدد با اخبار و رویدادهای سیاسی اصلاح نمی‌شود. این امری که باید از ریشه ترمیم شود و بیشتر آسیب‌های، آن با حمایت بخش خصوصی درمان می‌شود.

به طوری که باید از تولید مصالح و تجهیزات ساختمانی، با موارد اولیه ارزان و با کیفیت داخلی، تا آموزش نیروی انسانی متخصص در حوزه ساختمان و مسکن بهینه سازی و ساماندهی شود تا با جذب سرمایه و استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی، ساخت و ساز را افزایش داده و در نهایت یکی از مهمترین بخش‌های توسعه بخش مسکن، یعنی عرضه را به میزان تقاضا رساند.

توان مالی مردم به قیمت مسکن نمی‌رسد؛

گفتنی است ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا، متقاضی واقعی و توانمند می‌خواهد که وزنه عرضه سنگین‌تر نشود و سرمایه گذاری ها به طور منظم بازدهی داشته باشد تا میل به ساخت و ساز کاهش نیابد. لازم به ذکر است این مهم یکی از مشکلاتی است که با افزایش فاصله درآمد مردم با قیمت مسکن به وجود می‌آید و کاهش توان مالی مردم، خیلی بیشتر از این زیان‌آور است.

شایان ذکر است ساماندهی فرآیند تولید تا مصرف در این بخش، به معنای فعال شدن اصناف بسیاری همچون تامین تجهیزات و مصالح، ساخت و ساز، فروش و بهره برداری است که ارزش افزوده‌های بی نهایتی برای کل جامعه به همراه می‌آورد. گفتنی است یکی از مهمترین این بخش‌ها که پیشرفت آن طی سالهای اخیر بسیار عالی بوده، پروسه عرضه و فروش است. این بخش با شفاف شدن و فعالیتی همسو با تکنولوژی روز دنیا، باعث از بین رفتن سوداگرای و خروج گران فروشان از این بخش شده که تاثیر بسزایی در کل اقتصاد مسکن گذاشته است.

شفافیت، نابسامانی را اصلاح می‌کند؛

به طوری که در بخش فروش تمام پروسه جستجو تا انجام معامله را می‌توان از طریق بسترهای شفاف اینترنتی پیش برد و با ایجاد فضایی شفاف، هم سرعت و کیفیت معاملات را افزایش داد و هم باعث پدید آمدن فضای تخصصی در بخش مشاورین املاک شد. به طوری که متقاضیان ملکی، با ورود به سامانه‌هایی همچون اینپین، با انبوهی از فایل‌های آماده عرضه مواجه می‌شوند و در این میان مشاورین املاک معتبر آن محله‌ها را هم در همان بستر مشاهده می‌کنند تا انتخاب بهتری برای ملک و مشاور خود داشته باشند. گفتنی است این سامانه دانش بنیان، اعتماد مردم را نسبت به مشاورین املاک افزایش داده و نوع فعالیت این صنف را به شکل متحیرانه ای توسعه داده است.

به این صورت که متقاضیان خرید، فروش یا اجاره به این سامانه مراجعه می‌کنند و با استفاده از ابزارهای مختلف این سامانه که از تکنولوژی هوش مصنوعی بهره می‌برند، فعالیت ملکی خود را انجام می‌دهند. به طور مثال متقاضی خرید آپارتمان در سعادت آباد با مراجعه به اپلیکیشن یا سایت اینپین و مشخص کردن مشخصات خانه مورد نظر خود، علاوه بر فایل‌های آماده عرضه، مشاورین املاک را هم از نیاز ملکی خود با خبر می‌سازد. از سوی دیگر این مجموعه با معرفی مشخصات و قیمت املاک محله‌های پرتقاضا، آگاهی متقاضیان ورود به این مناطق را افزایش می‌دهد. در این راستا محله سعادت آباد را بررسی کرده‌ایم که در ادامه مهمترین مولفه‌های سکونت و نوسانات قیمتی این منطقه را می‌خوانید.

شهرکی زیبا، در آسمان سعادت آباد

نکته قابل توجه در خصوص شهرک آسمان، تعدد مناطقی است که به این نام در تهران وجود دارد. گفتنی است این نام حتی در غرب تهران هم به چهار شهرک مسکونی تعلق دارد که برای رفع ابهام، باید به نام سعادت آباد پس از واژه شهرک آسمان اشاره کرد. این شهرک که در منطقه ۲ تهران و در غرب محله سعادت آباد واقع شده، شرایط ایده عالی برای خانواده‌ها دارد. چرا که علاوه بر تعدد مراکز خرید، از امنیت بسیار بالایی هم برخوردار است.

لازم به ذکر است بسیاری از متقاضیان خرید آپارتمان در سعادت آباد، شهرک آسمان را در نهایت به عنوان محل سکونت خود انتخاب می‌کنند و این امر نشان دهنده همتراز بودن شرایط این محله با سایر مناطق سعادت آباد است. این مهم باعث شده قیمت املاک این شهرک نیز همچون سعادت آباد نوسانات متعددی داشته باشد که در ادامه تغییرات ۵ ساله آن‌را مطالعه می‌کنید.

قیمت خرید آپارتمان در شهرک آسمان و نوسانات ۵ ساله آن

نرخ املاک سعادت آباد با قیمت خرید آپارتمان در شهرک آسمان تفاوت زیادی ندارد و حداکثر این محله ۲ درصد ارزان‌تر از محله‌های اطراف میدان کاج و خیابان سرو است. به این صورت که هر متر مربع آپارتمان مسکونی نوساز با متراژ ۷۰ متر در این محله، در سال ۹۴ پنج میلیون تومان بود و میانگین نرخ املاک سعادت آباد ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ثبت شده است.

گفتنی است این قیمت تا انتهای سال ۹۷ با شیب نسبتاً تندی رشد کرد و به ۱۶ میلیون تومان رسید که عدد قابل توجهی است. لازم به ذکر است سال ۹۸ کمی از شدت این گرانی کاسته شد و طی یکسال با ۴ میلیون تومان افزایش به کانال ۲۰ میلیون تومانی رسید.

اما این نرخ با شدت گرفتن تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی کشور افزایش بیش از انتظار داشت و در سال ۹۹، قیمت خرید آپارتمان در آسمان به شکل افسارگسیخته ای افزایش داشت و به ۳۷ میلیون تومان در انتهای مهرماه رسید. گفتنی است مدتی است، نرخ املاک مورد نظر در این محله، بین ۳۷ تا ۳۸ میلیون تومان معامله می‌شود. لازم به ذکر است بسیاری از مناطق سعادت آباد قیمتی بیش از ۵۲ میلیون تومان داشته که محله، نوع و متراژ متفاوتی نسبت به واحدهای عادی و کوچک شهرک آسمان دارند.

شهرک آسمان در کجای سعادت آباد قرار دارد؟

می‌توان گفت سعادت آباد از غرب با شهرک آسمان آغاز می‌شود. به طوری که، از بلوار اشرفی اصفهانی تا بلوار پاکنژاد و از اتوبان هاشمی رفسنجانی تا یادگار امام به عنوان شهرک آسمان مشخص شده است. به این صورت فاصله این شهرک با تمام مراکز تجاری سعادت آباد و پونک، کمتر از سایر محله‌ها بوده از نظر تردد با خودروی شخصی و حمل و نقل عمومی نیز در شرایط مناسبی قرار دارد.

در مجموع اجاره آپارتمان در آسمان نیز همچون سایر محله‌های سعادت آباد متقاضیان زیادی دارد و این مهم به واسطه آسایش و شهرت این محله از گذشته همراه این منطقه بوده است. شما هم اگر متقاضی ورود به این محله هستید، یا قصد فروش یا واگذاری املاک خود در این منطقه را دارید، با وارد شدن به سامانه “inpin” از سرعت و کیفیت در معامله ملکی خود استفاده کرده و بهترین تجربه را داشته باشید.

کد خبر 457345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.