مشاور امنیت ملی آمریکا آغاز روند انتقال قدرت به بایدن را منوط به رأی دادگاه کرد

مشاور امنیت ملی آمریکا با اعلام اینکه شکایت‌های رئیس‌جمهور کنونی این کشور درباره نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری همچنان در جریان است، تأکید کرد که روند انتقال قدرت زمانی آغاز خواهد شد که دادگاه‌ها به نفع رئیس‌جمهور مستقر رأی ندهند.

به گزارش ایمنا، رابرت اوبرایان مشاور امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه در یک نشست خبری اعلام کرد که روند انتقال قدرت به جو بایدن که نتایج تأیید نشده انتخابات آمریکا از پیروزی وی حکایت دارد، در صورتی که دادگاه شکایت‌های دونالد ترامپ رئیس‌جمهور کنونی آمریکا را درباره نتایج انتخابات رد کند، آغاز خواهد شد.

اوبرایان که بیش از یک سال قبل در پی کنار گذاشته شدن جان بولتون به سمت مشاور امنیت ملی آمریکا منصوب شد، در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد زمان آغاز رسمی روند انتقال قدرت به جو بایدن گفت: «انتقال قدرت زمانی انجام خواهد شد که دادگاه‌ها به نفع رئیس‌جمهور ترامپ رأی ندهند. انتقال قدرت به نحوی حرفه‌ای انجام می‌شود.»

وی افزود: «اما رئیس‌جمهور ترامپ هنوز از همه راهکارهای حقوقی ممکن استفاده نکرده است. رئیس‌جمهور این پرونده را به دادگاه ارجاع داده و به عنوان یک شهروند آمریکایی از همه لحاظ چنین حقی را دارد. به محض اینکه دادگاه این مسائل را حل‌وفصل کند، ما طبق حکم دادگاه عمل خواهیم کرد.»

منبع: تسنیم

کد خبر 457229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.