زنده سوختن پسر بچه در آتش سوزی عمدی

کلاهبرداری میوه فروش شیرازی، زنده سوختن پسر بچه در آتش‌سوزی عمدی، دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی شهروندان ایلامی، بازداشت سلطان جعل ایران در اصفهان و ریزش بهمن در جاده چالوس را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری پدر و پسری که به وسیله دستگاه " اسکیمر " و با ترفند فروش میوه به صورت سیار، موفق شده بودند مبلغ پنج میلیارد ریال از کارت شهروندان به صورت غیرمجاز برداشت کنند خبر داد.

حشمت سلیمانی با بیان اینکه یکی از روش‌های برداشت غیرمجاز از حساب بانکی مردم کپی کردن کارت‌های اعتباری آنان به وسیله دستگاه اسکیمر است، گفت: در همین رابطه تعداد زیادی از شکات به پلیس فتا مراجعه و تقاضای پیگیری پرونده خود که مبلغ زیادی از حساب آنان به صورت غیر مجاز برداشت شده بود را داشتند.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا استان فارس طی یک بازه زمانی کوتاه مدت با ۳۰ پرونده شکایت مبنی بر برداشت پنج میلیارد ریال از حساب‌های بانکی شهروندان مواجه شدند و مطلع شدند که این افراد از دستگاه اسکیمر استفاده کرده‌اند.

رئیس پلیس فتا استان فارس خاطرنشان کرد: مأموران با بررسی‌های بیشتر متوجه شدند که این پدر و پسر از طریق راه اندازی میوه فروشی سیار در کنار خیابان‌های شهر شیراز و دوره گردی، با دریافت کارت‌های بانکی شهروندان اقدام به کپی برداری از کارت مشتریان کرده‌اند.

وی ادامه داد: مأموران با تلاش شبانه روزی و انجام اقدامات پلیسی در نهایت موفق به شناسایی مخفیگاه متهمان در یکی از استان‌های شرقی کشور شدند و پس از اخذ نیابت قضائی در یک عملیات غافلگیرانه هر دو نفر را دستگیر و به پلیس فتا استان فارس منتقل کردند.

سلیمانی اظهار کرد: این پدر و پسر با توجه به مستندات دقیق مأموران، چاره‌ای جز اعتراف نداشتند و به برداشت پنج میلیارد ریال وجه نقد از طریق کپی کردن کارت عابر شهروندان در شیراز اقرار کردند.

وی با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضائی، به شهروندان توصیه کرد هنگام پرداخت و خرید، خودشان نسبت به کشیدن کارت عابر بانک در دستگاه کارت خوان اقدام کنند و از افشای رمز آن در جمع دیگران خودداری کنند.

زنده زنده سوختن پسر بچه در آتش سوزی عمدی

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، گفت: در حادثه آتش‌سوزی منزل در یکی از روستاهای شهرستان شیراز به علت اختلاف مالی، پسر ۹ ساله فوت و سه نفر دیگر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

کاووس محمدی اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره آتش سوزی منزل منجر به فوت در یکی از روستاهای شهرستان شیراز بلافاصله مأموران به همراه عوامل امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: مأموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که شخصی به دلیل اختلاف مالی با مراجعه به منزل فردی که بدهکار وی بوده است با وی درگیر و سپس با بنزین اقدام به آتش زدن منزل مسکونی می‌کند و متواری می‌شود.

محمدی با بیان اینکه در این حادثه پسر ۹ ساله بر اثر شدت جراحات وارده در دم فوت و والدین و دیگر برادرش مجروح و راهی بیمارستان می‌شوند، تصریح کرد: تلاش برای دستگیری متهم متواری ادامه دارد، افراد می‌توانند در صورت داشتن هرگونه اختلاف با مراجعه به مراکز مشاوره مجاز مشکل خود را بر طرف کنند تا شاهد حوادث ناگواری نباشیم.

دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی شهروندان ایلامی

رئیس پلیس فتا استان ایلام گفت: در پی مراجعه شهروندان و برابر رصدهای کارشناسان پلیس مشخص شد صفحه‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام ایجاد شده است که با انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی کاربران اقدام به هتک حیثیت آنان می‌کند.

علی جمالی افزود: پس از جمع‌آوری مستندات لازم و تحقیقات اولیه از شکات، پرونده‌ای در اداره پلیس تشکیل شد و موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: با انجام اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان سایبری، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و طی هماهنگی مراجع قضائی دستگیر شد، این مجرم اینترنتی ضمن اعتراف به جرم ارتکابی خود، انگیزه خود را جذب مخاطب و افزایش تعداد بازدید کنندگان عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا استان ایلام با بیان اینکه متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی داده شد، اضافه کرد: متهم با دسترسی به تصاویر موجود در شبکه‌های اجتماعی کاربران و انتشار آن‌ها در شبکه اجتماعی اینستاگرام و انتشار اکاذیب سبب ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت آنان شده بود.

وی تصریح کرد: به افراد توصیه می‌کنیم از انتشار تصاویر و فیلم‌های خصوصی و خانوادگی خود در فضای مجازی خودداری کنند و نکات امنیتی حریم خصوصی خود را رعایت کنند.

بازداشت سلطان جعل ایران در اصفهان

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: یک کلاهبردارحرفه‌ای که با ترفند جعل اسناد و مدارک تحصیلی و مهاجرتی در اصفهان اقدام به کلاهبرداری میلیاردی کرده بود، توسط نیروی انتظامی شناسایی و دستگیر شد.

محمدرضا هاشمی‌فر اظهار کرد: یک کلاهبردار حرفه‌ای که با ترفند جعل اسناد و مدارک تحصیلی و مهاجرتی برای خارج از کشور از ۱۰ نفر کلاهبرداری کرده و متواری شده بود در یکی از استان‌های شمالی دستگیر شد.

وی تاکید کرد: فرد دستگیر شده که ۴۰ میلیارد ریال از ۱۰ شهروند با ترفند جعل سند و مدارک تحصیلی و مهاجرتی کلاهبرداری کرده بود برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه پلیس بارها به شهروندان هشدار داده که فریب اینگونه افراد کلاهبردار و شیاد را نخورند، ولی بازهم شاهد وقوع این نوع کلاهبرداری‌ها هستیم که بازهم توصیه می‌شود برای انجام هر کاری از راه قانونی و مجاز وارد شوند و مراقب باشند در دام شیادان گرفتار نشوند.

ریزش بهمن در جاده چالوس

رئیس پلیس راه استان البرز گفت: بارش شدید برف در جاده چالوس در چند روز گذشته موجب در راه ماندن مسافران، سقوط بهمن و ریزش کوه شد. رضا گودرزی با اشاره به بارش‌های اخیر در سطح استان از مشکلات جاده‌ای در چند روز گذشته خبر داد و گفت: با توجه به بارش برف شدید در چند روز گذشته در ارتفاعات استان و اینکه کنترل هشت کیلومتر انتهایی آزاد راه تهران به شمال در حوزه استان البرز امسال برای اولین بار تجربه شد؛ در بخش اتصال آزادراه به جاده چالوس شاهد مشکلات اندکی در خصوص تردد خودروها شدیم.

وی افزود: با توجه به بارش شدید و ۳۶ ساعته برف از دوراهی دیزین تا کندوان و کم بودن تردد، موجب شد کاهش سرعت عمل و تأخیر در برفروبی توسط خودروهای برفروب شد و برخی شهروندان دقایقی در آزاد راه و جاده چالوس ماندند که با تلاش همکاران راهداری و امداد رسانی، تردد مجدد خودروها برقرار شد.

رئیس پلیس راه البرز سقوط بهمن در پیچ سرهنگ و ریزش کوه در حوزه استان مازندران در محدوده انارک را از دیگر مشکلات در حوزه راه‌های استان البرز در چند روز گذشته عنوان کرد و گفت: برای انجام عملیات پاکسازی و بازگشایی جاده، ناچار به مسدود موقتی و چند ساعته جاده چالوس شدیم.

وی با اشاره به آغاز فصل زمستان و خطرات احتمالی در جاده چالوس، خاطرنشان کرد: کسانی که قصد سفر به این جاده و سایر جاده‌های کوهستانی را دارند؛ جاده چالوس را برای مسافرت شب انتخاب نکنند، همچنین جعبه زمستانه زنجیر چرخ، پوشاک گرم و جیره خشک به همراه داشته باشند.

کد خبر 457213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.