مهم‌ترین مصوبات جلسه امروز شورای شهر اصفهان

یکصد و چهل و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان علاوه بر نطق‌ها و تذکرات اعضا، یک طرح و چند لایحه داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در این جلسه که امروز (یکشنبه) با حضور ۱۲ نفر از اعضای شورای شهر برگزار شد، در لایحه مربوط به «پروژه پژوهشی شناسایی و ارزیابی محورهای شاخص گردشگری شهر اصفهان» مورد بررسی قرار گرفت.

این پژوهش توسط کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای شهر با دو قید به تصویب رسیده و مقرر شده بود که شهرداری تا روز مطرح شدن لایحه در صحن علنی یعنی جلسه امروز، نظر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان را درباره این پژوهش اخذ کرده و درباره نمونه‌های با این موضوع بررسی شود که این پژوهش تازگی داشته باشد.

با این حال اکثریت اعضای شورا به این دلیل که اعلام وصول این پروژه با تأخیر مواجه شده و به همین سبب پس از اجرای طرح‌های مربوط به برنامه اصفهان ۲۰۲۰ اهمیت خود را ازدست داده است، انجام آن را در اولویت ندانسته و برای بررسی بیشتر درباره لزوم انجام آن با هشت رأی از ۱۱ عضو حاضر هنگام رأی‌گیری لایحه به کمیسیون مربوط ارجاع داده شد.

همچنین طرح پیشنهادی هفت نفر از اعضای شورای شهر که پیشتر در کمیسیون تلفیق به تأیید رسیده بود با عنوان «الزام استقرار سیاست داده باز در شهرداری اصفهان» نیز در صحن علنی به تصویب رسید.

با اجرای این طرح، امکان بهره برداری بخش خصوصی و سایر ذی‌نفعان از انواع داده‌های انبوه و ذی‌قیمت ترافیکی و خدماتی که در اختیار شهرداری است، فراهم می‌شود.

لایحه «دستورالعمل شبکه سازی محلات شهر اصفهان» دیگر مصوبه مهم شورای شهر در جلسه امروز بود. این لایحه هنگام رأی‌گیری چهار مخالف داشت که با تاکید رئیس شورای شهر مقرر شد در مرحله اجرای مصوبه، نکاتی که اعضای مخالف مطرح کردند برای رفع موانع قانونی منظور شود.

کد خبر 457002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.