۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
چنگیز جلیلوند درگذشت + عکس

چنگیر جلیلوند،‌ دوبلور مطرح و پیشکسوت صدای ایران به دلیل ابتلا به ویروس کرونا دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چنگیز جلیلوند، دوبلور و صداپیشه مطرح ایرانی که چند روزی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شده بود، ظهر امروز _دوم آذرماه_ دار فانی را وداع گفت. این در حالی است که چند ساعت پیش نزدیکان او حال جلیلوند را مساعد و رو به بهبودی اعلام کرده بودند، اما عده‌ای دیگر حال این پیشکسوت را بسیار وخیم توصیف کرده بودند.

حتی چند روز پیش برخی منابع خبری فوت او را اعلام کردند، اما نزدیکان او گفتند که وضعیت جلیلوند به گونه‌ای نیست که گواهی فوت صادر شود و هنوز دستگاه‌های درمانی به این هنرمند وصل است.

چنگیز جلیلوند که به مرد حنجره طلایی شهرت دارد زاده ۶ آبان سال ۱۳۱۹ در شیراز است در کودکی با دیدن فیلم «فاتح» با بازی جان وین و شنیدن صدای با صلابت زنده یاد محتشم که به جای این بازیگر صحبت می‌کرد به گویندگی علاقه‌مند شد. او فعالیت حرفه‌ای را در سال ۱۳۳۶ و با بازی تئاتر به همراه ابوالحسن تهامی آغاز کرد. او مدت ۲۰ سال را در آمریکا بسر برد اما سرانجام به کشور بازگشت و کار دوبله را از سال ۱۳۷۷ سر گرفت. وی در چند مجموعه تلویزیونی و فیلم سینمایی نیز بازی کرده است.

جلیلوند با گویندگی به جای بازیگرانی مانند مارلون براندو، پل نیومن، محمد علی فردین و بهروز وثوقی خاطرات شیرینی برای علاقه‌مندان سینما ساخته است. او که قابلیت تیپ‌سازی داشت به همین واسطه در بین اهالی فن بسیار محبوب و به عنوان استاد صداپیشگی ایران شناخته می‌شد.

کد خبر 456980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مختار IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    2 0
    روحش شاد یادش گرامی
  • خ ی IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    1 0
    روحشون شاد با صدای ایشون خاطرات بسیاری داریم