آلکنو صحنه‌های بزرگ بین المللی را دیده/بازیکنان اصول حرفه‌ای‌گری می‌دانند

یک کارشناس والیبال گفت: تیم والیبال ایران جزء هشت تیم برتر جهان است و سرمربی جدید تیم ملی شناخت نسبی نسبت به بازیکنان دارد و شیوه والیبال ایران را می‌شناسد.

علیرضا زمانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با سرمربی جدید تیم ملی والیبال اظهار کرد: ولادیمیر آلکنو بازیکن تیم ملی شوروی سابق است، افتخارات زیادی در مربیگری دارد و با تیم ملی روسیه و تیم‌های باشگاهی مقام‌های مختلفی در سطح جهان کسب کرده است.

وی با بیان اینکه آلکنو سابقه کار با سعید معروف در زنیت را دارد، خاطرنشان کرد: والیبال ایران بین هشت تیم برتر جهان است که سرمربی جدید تیم ملی شناخت نسبی نسبت به بازیکنان دارد و شیوه والیبال ایران را می‌شناسد. مربی است که در سطح بالا کار کرده و زمان نمی‌برد تا با ورزش ایران سازگار شود.

کارشناس والیبال ادامه داد: آلکنو تجربه زیادی دارد، صحنه‌های بزرگ بین‌المللی را دیده و از یک کشور صاحب والیبال مثل روسیه می‌آید. مطمئن هستم یکی از گزینه‌هایی که می‌تواند به ایران کمک کند این مربی است.

زمانی در خصوص جوانگرایی در تیم ملی، تصریح کرد: تیم ملی ترکیبی از با تجربه‌ها و جوانان است، جواد کریمی پاسور قد بلند و لژیونر است که پشت سعید معروف و مجرد هم پشت سر محمد موسوی قرار دارد. در مسابقات بزرگ مانند المپیک به باتجربه‌ها نیاز داریم، بعد از المپیک باید به نسل بعدی میدان داده شود تا آنها هم پخته شوند و در مسابقات بزرگ بعدی به ما کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه در دنیا لیگ‌های خوب والیبال زیاد نیستند و با فوتبال قابل مقایسه نیست، گفت: بازیکنان ملی‌پوش ما در لیگ‌های خوب بازی می‌کنند که باعث می‌شود در مسابقات ملی از حریفان خود شناخت داشته باشند و بازی خوبی ارائه دهند. بازیکنان اصول حرفه‌ای‌گری را بلد شدند و حرفه‌ای زندگی می‌کنند اینها نتایج لژیونر شدن است.

کارشناس والیبال در رابطه با سطح لیگ برتر والیبال ایران، اظهار کرد: لیگ برتر والیبال امسال خوب است، چند تیم خود را جدا کردند و در بالای جدول رقابت‌های پرفشاری دارند، چند تیم هم پایین جدول قرار دارند که باهم مسابقه می‌دهند.

زمانی، در خصوص تعطیلی‌هایی که برای لیگ والیبال پیش می‌آید، تصریح کرد: تیم‌ها سه بازی انجام می‌دهند بعد ۱۵ الی ۲۰ روز استراحت دارند و دوباره برای سه مسابقه می‌روند که برای مربی آمادگی تیم را نگه داشتن سخت است. بازیکنان از لیگ خاطره دارند که هفته‌ای یک مسابقه می‌داند و خود را برای رقابت به آن شکل آماده نگه می‌داشتند، که این فاصله بین مسابقات باعث شده آنها از فضای رقابت خارج شوند.

وی اضافه کرد: در این شرایط کرونا هم چاره‌ای هم نیست فقط امیدواریم لیگ تمام شود و به مشکلی برنخوریم.

کد خبر 456971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.