موقوفه"شهاب آباد" شهر درچه تعیین تکلیف شد

معاون امور ثبتی و حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: موقوفه "شهاب آباد" شهر درچه با برگزاری جلسه‌ای با مسئولان ثبت و با اجازه سازمان اوقاف و امور خیریه تعیین تکلیف شد.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام محمود نصراصفهانی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای در خصوص موقوفه "شهاب آباد" با حضور مسئولان اداره ثبت و کمیسیون املاک استان اصفهان، اظهار کرد: باید توجه داشت که در این زمینه سازمان اوقاف طرح تبدیل به احسن موقوفه "شهاب آباد" را صادر کرده است.

وی افزود: موقوفه شهاب‌آباد در شهر درچه دارای ۳۰ هکتار است که در کل پلاک به عنوان ملک مشاع وقف است.

معاون امور ثبتی و حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، با بیان اینکه قرار است با توجه به ارزش ریالی به روز در خصوص تبدیل به احسن موقوفه شهاب آباد تصمیم‌ گیری شود، اضافه کرد: قصد داریم بخشی از این موقوفه را به مردم واگذار کنیم و از محل درآمد آن با احداث واحدهای تجاری و درآمدزا نیت واقف را اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه در موقوفه شهاب آباد تصرفاتی داریم که سال‌هاست اجاره‌ای پرداخت نکرده‌اند، گفت: طی جلسه‌ای از مقامات قضائی هم درخواست کمک داشتیم که الزامات قانونی را در این زمینه صادر کنند.

حجت‌الاسلام نصر اصفهانی با بیان اینکه نیت این موقوفه خیرات و مبرات مطلقه و کمک به فقرا است، اضافه کرد: در نظر داریم با احیای ظرفیت‌های این موقوفه نیت واقف را در همان منطقه و با کمک به افراد نیازمند اجرایی کنیم.

کد خبر 456948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.