گلستان خیالِ دستگرد رونمایی شد

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان از رونمایی کتاب «گلستان خیال» و مستند «هفت‌خان» در محله دستگرد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد عیدی در مراسم رونمایی از کتاب شعر شعرای دستگرد که در منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از محلات منطقه ۱۳ محله پر ریشه دستگرد خیار است که به لحاظ تاریخی و فرهنگی بسیار اهمیت دارد. این محله فرهنگ عامه قوی و شخصیت‌هایی دارد که هر یک سرو گشن‌بیخ در ایران هستند.

او با اشاره به محصولات فرهنگی رونمایی شده در این منطقه، توضیح داد: یکی از این محصولات «گلستان خیال» بود که درواقع تصویری از گلستان نازک‌نهالان محله دستگرد است. همچنین از مجموعه مستندی از هفت مرد بزرگ کشور که ریشه در خاک دستگرد دارند، تحت عنوان «هفت‌خان» رونمایی شد. از جمله این افراد می‌توان به استاد جلیل شهناز و بهمن بوستان اشاره کرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان افزود: امیدواریم بتوانیم با استفاده از ظرفیت شخصیت‌های دستگرد یک بوم جهانی شده را ارائه کنیم. دستگرد ظرفیت سرمایه‌گذاری فرهنگی و افزایش روابط بین ملت‌ها را دارد. محلات ما جهانی هستند در نقش جهان که باید دیده و نگریسته شود. مدیران شهری در این منطقه نگاه ریشه‌ای به محلات مختلف منطقه داشتند و می‌کوشند آن را به شکل فرآیندی برای ساخت بهتر آینده پیش ببرند.

کد خبر 456901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.