اتمام آزادسازی مسیر خیابان‌های روشن دشت و ارغوانیه تا بهمن ماه ۹۹

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: بهمن ماه سال‌جاری آزادسازی‌های مربوط به ابتدای خیابان‌های روشن دشت و ارغوانیه برای اتصال به میدان شهدای هسته‌ای انجام خواهد شد تا این پروژه در فصل نخست سال ۱۴۰۰ به طور کامل تکمیل و بهره‌برداری شود.

ایرج مظفر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: میدان شهدای هسته‌ای واقع در محدوده منطقه چهار محل تقاطع سه خیابان از جمله سلمان فارسی، روشن‌دشت و ارغوانیه است.

وی تصریح کرد: در اواخر سال ۹۵ طرح پروژه میدان شهدای هسته‌ای با افت و خیزهایی مربوط به طراحی، ابلاغ و مقرر شد قراردادی برای ایجاد ادامه خیابان سلمان فارسی و محوطه میدان منعقد شود.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان افزود: همزمان با آغاز عملیات اجرایی و شروع به کار پیمانکار، شهرداری منطقه چهار موفق به آزادسازی مسیر انتهای خیابان سلمان فارسی و بخش‌های مربوط به میدان شهدای هسته‌ای نشد.

وی ادامه داد: اواخر سال ۹۸ مدیریت جدید شهرداری منطقه با اقداماتی که در ارتباط با امور حقوقی کرد توانست فضای مورد نیاز احداث میدان و انتهای خیابان سلمان فارسی را آزاد کند؛ از این رو بار دیگر قراردادی با سازمان عمران شهرداری برای احداث مسیر ترافیکی و میدان منعقد شد.

مظفر با بیان اینکه در کمیسیون بررسی طرح‌ها ابلاغ شده بود که وسط میدان، فضای سبز ایجاد شود و اطراف آن خیابان سازی شود، از این رو قرارداد مربوطه منعقد شد، تصریح کرد: به پیشنهاد شهردار اصفهان با توجه به وسعت ۱۴ هزار و ۴۰۰ مترمربعی میدان و نام‌گذاری انجام شده برای آن، مقرر شد طرح محوطه‌سازی متناسب با اسم این میدان اجرا شود.

وی گفت: پس از طراحی پروژه محوطه‌سازی، قراردادی برای اجرا با سازمان عمران شهرداری و شرکت تأسیساتی منعقد شد، اظهار کرد: میدان شهدای هسته‌ای از ابعاد بزرگی (۲۳۰ متر در ۱۶۰ متر طول و عرض) در قیاس با میدان‌های شهری برخوردار است که شامل فضای ۱۴ هزار و ۴۰۰ متری در محوطه میانی و مابقی خیابان‌های اطراف با پیاده روهای عریض ۱۰ متری است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با اشاره به دلایل طولانی شدن اجرای پروژه میدان شهدای هسته‌ای، تصریح کرد: اجرای طرح جدید و انعقاد قراردادهای منقطع برای انجام آزادسازی‌ها از مهمترین دلایل طولانی شدن اجرای این پروژه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تندروهای مسیر خیابان سلمان فارسی و بخش زیادی از کندروهای آن آزادسازی شده است.

مظفر با بیان اینکه آزادسازی میدان شهدای هسته‌ای به اتمام رسیده است، گفت: بهمن ماه سال‌جاری آزادسازی‌های مسیر مربوط به ابتدای خیابان روشن دشت و خیابان ارغوانیه برای اتصال به میدان شهدای هسته‌ای انجام خواهد شد تا این پروژه در فصل نخست سال ۱۴۰۰ به طور کامل تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در رابطه با میدان و محوطه سازی، المان و آبنما، مبلمان شهری آن قراردادهایی منعقد شده است، ادامه داد: قرارداد محوطه‌سازی تاکنون ۴۲ درصد و قرارداد تأسیسات نیز ۱۵ درصد پیشرفت داشته است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان اظهار کرد: با اتمام قراردادهای محوطه‌سازی و تأسیسات، این میدان با فضاسازی مناسب تا اواسط بهمن ماه امسال به بهره برداری می‌رسد و ادامه خیابان روشن دشت و ارغوانیه نیز به شرط آزادسازی مسیر تا فصل نخست سال ۱۴۰۰ اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به قراردادهای منعقد شده پروژه میدان شهدای هسته‌ای از اواخر سال ۹۵، گفت: پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مبلغ قرارداد اولیه برای احداث مسیر خیابان سلمان فارسی و بخش یک هزار و۵۰۰ متری خیابان روشن دشت و قسمتی از میدان شهدای هسته‌ای بود و قرارداد دوم برای میدان به مبلغ سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود که در مدت سه ماه از اواخر سال ۹۸ تا اوایل ۹۹ توسط سازمان عمران انجام شد.

مظفر افزود: دو قرارداد دیگر شامل چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای محوطه میانی میدان شهدای هسته‌ای و دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای تأسیسات میدان منعقد شده است.

کد خبر 456716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.