احداث پارک دگایران، مانع از دست‌اندازی به طبیعت سنندج می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر سنندج گفت: پروژه دگایران از این لحاظ که می‌تواند مانع از دست‌اندازی به طبیعت شهر شود کار ارزشمندی در سنندج محسوب می‌شود.

جلال شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به افتتاح پارک تفریحی، فرهنگی و ورزشی در دگایران در آینده‌ای نزدیک، اظهار کرد: این پارک مشرف به بخش شرقی شهر و در محدوده ما بین بلوار نظام مهندسی و جنب آپارتمانی‌های مسکن مهر در دگایران و در زمینی به مساحت حدود ۲۲ هکتار احداث شده است.

وی افزود: این مجموعه شامل زمین ورزشی چند منظوره، سایت صخره‌نوردی، مسیر دوچرخه سواری کوهستان، مسیر پیاده روی، آمفی تئاتر روباز و پارکینگ بوده و دارای فضای سبز مطلوبی است.

عضو شورای اسلامی شهر سنندج با بیان اینکه عملیات اجرایی پارک در موقعیتی مناسب و جانمایی خوب در سال جاری آغاز شد، تصریح کرد: احداث این پارک نه تنها باعث آسیب رسیدن به محیط زیست سنندج نمی‌شود بلکه این اقدام را می‌توان در راستای حفظ تپه‌ها که میراث طبیعی شهر هستند قابل تقدیر دانست.

وی ادامه داد: در طول سال‌های گذشته تپه‌های سنندج در سایه ضعف نظارت‌ها و به‌واسطه ساخت‌وسازهای مردم و ادارات و سازمان‌های دولتی دستخوش تغییر شده بود.

شریعتی اضافه کرد: اگر در سال‌های گذشته نیز چنین تلاش‌هایی شده بود، عرصه‌های طبیعی و دامنه تپه‌های سنندج با احداث پارک و فضای سبز، از ساخت و ساز مصون می‌ماند بنابراین از این لحاظ که پروژه دگایران می‌تواند مانع از دست‌اندازی به طبیعت شهر شود کار ارزشمندی در سنندج محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: احداث پارک‌های محلی و فضای سبز همواره در دستورکار شورای پنجم بوده است به نحوی که سرانه فضای سبز ابتدای این دوره حدود چهار متر بود که برای شهری مانند سنندج بسیار اندک است اما اکنون با فضاهایی که احداث شده، سرانه فضای سبز شهر به بیش از هشت متر رسیده است.

عضو شورای اسلامی شهر سنندج گفت: به عبارتی با احداث پارک‌های جنگلی و نهال کاری در سه سال اخیر، فضاهای سبز سنندج حدوداً دو برابر شده است.

کد خبر 456699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.