وجود ۵۵ مدرسه موقوفه در خمینی‌شهر/ ۶ وقف جدید در سال جاری

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی‌شهر گفت: ۵۵ مدرسه دارای ساختمان موقوفه در شهرستان خمینی‌شهر وجود دارد که با متصدیان برخی از آن‌ها به دلیل نپرداختن اجاره بها به مشکل برخورده‌ایم.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حسن توکلی در خصوص ثبت موقوفات جدید در شهرستان خمینی‌شهر از ابتدای سال جاری تاکنون، اظهار کرد: در این بازه زمانی شش موقوفه جدید در این شهرستان به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه موقوفه کوثر از مهم‌ترین وقف‌های ثبت شده در سال جاری است، افزود: این موقوفه با نیات فرهنگی، مذهبی، خدماتی، ورزشی و تجاری به مساحت ۸۵۰ متر مربع و ارزش ریالی ۳.۵ میلیارد تومان به ثبت رسیده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی‌شهر همچنین به ثبت دو موقوفه توسط یکی از واقفان این شهرستان اشاره کرد و تصریح کرد: اکبر پریشانی دو باب مغازه ۱۱ متر و ۱۷ متر مربعی که یکی ۳۲۰ میلیون تومان و دیگری ۲۵۰ میلیون تومان ارزش دارد را با نیات روضه خوانی، قرائت قرآن و افطار در ماه مبارک رمضان به ثبت رسانده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خمینی‌شهر، همچنین به وقف یک باب مغازه توسط واقفان محمد علی رمضانی و اصغر آقا اسماعیلی برای هزینه‌های روزانه مسجد صاحب‌الزمان اشاره کرد و گفت: ارزش ریالی ملک موقوفه نیز ۵۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

توکلی با اشاره به موقوفات غیرانتفاعی ثبت شده در خمینی‌شهر از ابتدای سال جاری تاکنون گفت: عرصه و اعیان مسجد صاحب‌الزمان زاینده رود توسط واقفان عباس مرادی، غلامحسین ابراهیمی و سیدمصطفی علویان وقف شده است.

وی افزود: موقوفه مرحوم علی سلیمانی و حاج رجبعلی سلیمانی و شرکا برای مسجد صاحب‌الزمان، درچه نیز از دیگر موقوفات غیرانتفاعی ثبت شده در خمینی‌شهر است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خمینی‌شهر با بیان اینکه برای ثبت وقف‌های جدید در خمینی‌شهر نیازمند وقف برای زیرساخت‌های فرهنگی، آموزشی، نیت با رویکردهای تأمین تجهیزات تکنولوژی، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و … هستیم، خاطرنشان کرد: در این زمینه از واقفان انتظار داریم به این نیازها نیز توجه داشته باشند.

وی همچنین به وجود ۵۵ مدرسه موقوفه در شهرستان خمینی‌شهر اشاره کرد و گفت: تنها در دو مورد بدهی اجاره بهای این مدارس ۸۰ میلیون تومان است که پرداخت نشده و اجرای حکم را خواهیم داشت.

توکلی همچنین با بیان اینکه در موقوفه ملک‌التجار بزرگترین موقوفه شهرستان نصب امین را داشتیم، گفت: این موقوفه با نیات مذهبی و خیرات و مبرات است.

کد خبر 456695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.