جشنواره شیخ بهایی مهم‌ترین رویداد فناوری کشور است

استاندار استان اصفهان گفت: رویکرد جشنواره شیخ بهایی امکان ارتباط بین شرکت‌های دانش‌بنیان، نوپا و فن‌آور را با سرمایه گذاران فراهم کرده است که بسیار اهمیت دارد و جشنواره شیخ بهایی مهم‌ترین رویداد فناوری کشور است که به توسعه فناوری، خلاقیت و نوآوری کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رضایی امروز در اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره شیخ بهایی یکی از رویدادهای فناوری در صنعت کشور است و اگر جهش تولید که سرلوحه عملکرد دولت بوده را به معنای واقعی بخواهیم در نظر بگیریم، باید به اقتصاد دانش‌بنیان که با توسعه فناوری شکل می‌گیرد توجه ویژه شود و اقتصاد مقاومتی نیز در همین راستا محقق می‌شود و معنا پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان تنها با توسعه فناوری شکل می‌گیرد، تصریح کرد: زمینه جهش تولید و اقتصاد دانش بنیان توسعه فناوری است که موضوع اصلی جشنواره شیخ بهایی نیز است، محصولات دانش‌بنیان از طریق شکل گیری کسب و کارهای کوچک و متوسط می‌تواند جان بگیرد، به ویژه در دورانی که مردم ایران با تحریم‌های ناجوانمردانه روبرو هستند و در این شرایط اهمیت این موضوع و ایجاد کسی و کار چند برابر می‌شود.

استاندار استان اصفهان با تاکید بر اینکه اصفهان پایه گذار پارک‌های علم و فناوری کشور بوده و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان نیز با بیش از ۵۴۰ شرکت فن‌آور در این استان نماد فعالیت در حوزه فن‌آفرینی است، افزود: اعتقاد من این است که استمرار حرکت و فعالیت پارک‌های علمی و فناوری باید به عنوان یک اصل مد نظر همه افراد و شرکت‌های دانش‌بنیان در جهت توسعه فناوری کشور قرار گیرد.

وی ادامه داد: اصفهان به جهت زحمات زیاد پیشینیان در راستای تحقق کریدور علم و فناوری قرار گرفته و استمرار فعالیت پارک‌های علم و فناوری در شرایط روز کشور باید ادامه پیدا کند.

رضایی با اشاره به رویکرد جشنواره شیخ بهایی، تصریح کرد: رویکرد این جشنواره امکان ارتباط بین شرکت‌های دانش‌بنیان، نوپا و فن‌آور را با سرمایه گذاران فراهم کرده است که بسیار اهمیت دارد و جشنواره شیخ بهایی مهم‌ترین رویداد فناوری کشور است که به توسعه فناوری، خلاقیت و نوآوری کمک می‌کند.

محصولات برگزیده جشنواره چالش‌های اساسی کشور را رفع می‌کند

همچنین جعفر قیصری، رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در ادامه مراسم مجازی اختتامیه جشنواره شیخ بهایی، اظهار کرد: رویکرد جدید جشنواره ارائه طرح‌ها و ایده‌ها به سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی است که امیدواریم جشنواره با این رویکرد به توسعه فناوری و ارتباط بین فناوران و سرمایه گذاران کمک کند.

وی با تاکید اینکه جشنواره نمادی از فناوری‌ها و دستاوردهای چندساله شرکت‌های فن‌آور است، تصریح کرد: برگزیدگان این جشنواره محصولاتی هستند که آماده ارائه به بازار است و نفوذ خوبی در بازار پیدا کرده و مشتری برای آن ارزش قائل است و هر یک از این محصولات یک چالش اساسی از کشور را رفع می‌کند.

کد خبر 456496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.