معرفی برگزیدگان جشنواره شیخ بهایی/ رفع چالش‌های اساسی کشور با کمک فن‌آفرینان

دبیر جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی به معرفی برگزیدگان جشنواره در بخش‌های مختلف آن پرداخت و گفت: با استفاده از فعالیت‌های فن‌آفرینانه می‌توان به رفع مسائل و چالش‌های اساسی کشور کمک کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالرضا کبیری سامانی امروز در اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: پانزدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی به مدت دو روز به شیوه مجازی در اصفهان برگزار و در اختتامیه این جشنواره برترین فن‌آفرینان، طراحان کسب و کار و سرمایه گذاران انتخاب، معرفی و تجلیل شدند.

وی ادامه داد: این جشنواره دارای بخش‌های مسابقه‌ای و غیر مسابقه‌ای بود که از بین طراحان کسب و کار راه یافته به مرحله نهایی جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی، چهار جایزه و از بین فن‌آفرینان، سه شرکت نوپا و دو شرکت رشد یافته به عنوان رتبه‌های برتر انتخاب شدند، علاوه بر این سه شرکت در بخش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و دو شرکت جایزه ویژه فن‌آفرین صنعت ساز دکتر شیخ زین‌الدین را دریافت کردند.

دبیر جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی خاطرنشان کرد: در بخش برگزیدگان طراحان کسب و کار، حسین بهرامی با طرح استخراج فلزات سنگین از قیر طبیعی حائز رتبه اول، فرید ملک احمدی با طرح دستگاه برش قطعات غیر فلزی رتبه دوم و علی رمضانی با طرح ساخت فرومن جنسی حشرات جهت کنترل و مقابله با آفات گیاهی و علیرضا مورکی با طرح تولید اصلاح کننده ضربه تمام آکریلاتی AIM مشترکا مقام سوم را کسب کردند و عارف میریان با طرح آجرنمایی بدون پخت از ضایعات سنگ و سید محمدحسن میرباقری با طرح دستگاه هوشمند سازی و تزریق گازهای مورد نیاز گلخانه شایسته تقدیر شناخته شدند.

وی در خصوص معرفی برگزیدگان فن‌آفرینان شرکت‌های نوپا، تصریح کرد: سید مهدی موسوی با طرح دستگاه لیزر حک و برش فوق دقیق در دو طول موج فروسرخ و فرابنفش رتبه نخست و سید محمد سمن بوی با طرح تولید، نصب و راه‌اندازی تجهیزات جمع‌آوری و بازیافت بخار بنزین (طرح کهاب) و سمیرا کوشکستانی با طرح طراحی و ساخت دستگاه تحریک الکتریکی حوزه شنوایی برای کاربرد در تست‌های ارزیابی شنوایی و تسکین بیماری وزوز گوش به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم این بخش را کسب کردند و در بخش برگزیدگان فن‌آفرینان شرکت‌های رشد یافته نیز محمدعلی چمنیان با طرح تجهیزات یکپارچه تغذیه سیستم‌های مخابراتی مخصوص فضای باز و محمدعلی شریعتمداری با طرح تولید کلسیم هیپوکلریت پایدار به روش ترکیبی از روش کلسیمی و روش سدیمی رتبه‌های اول و دوم شدند. در این بخش رتبه سوم تشخیص داده نشد.

کبیری ادامه داد: در بخش فرصت‌های سرمایه‌گذاری سمیرا کوشکستانی با طرح طراحی و ساخت دستگاه تحریک الکتریکی حوزه شنوایی برای کاربرد در تست‌های ارزیابی شنوایی و تسکین بیماری وزوز گوش، سید مبین زمانی با طرح پی بار و پی نت، دیجیتال سازی بارنامه‌های کاغذی در صنعت حمل و نقل و آنی شدن روند پرداخت و حذف واسطه‌ها و علی رمضانی با طرح ساخت فرومن جنسی حشرات جهت کنترل و مقابله با آفات گیاهی برگزیدگان منتخب شناخته شدند.

وی با اشاره به برگزیدگان جایزه فناوری صنعت ساز، افزود: محمدعلی چمنیان با طرح تجهیزات یکپارچه تغذیه سیستم‌های مخابراتی مخصوص فضای باز و محمدعلی شریعتمداری با طرح تولید کلسیم هیپوکلریت پایدار به روش ترکیبی از روش کلسیمی و روش سدیمی برگزیده جایزه فناوری صنعت‌ساز شدند.

دبیر جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی با تاکید بر اینکه هدف از برگزاری این رویداد رونق و اثر بخشی محصولات فن آفرینی، تسهیل ارتباط بین فن آفرینان و سرمایه گذاران، شناسایی و معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان به سرمایه گذاران دولتی و خصوصی است، اظهار کرد: با استفاده از فعالیت‌های فن‌آفرینانه می‌توان به رفع مسائل و چالش‌های اساسی کشور کمک کرد.

وی گفت: داوران با دقت فراوان به انتخاب برگزیدگان پرداختند و شاخص‌هایی مانند مدیریت، امور مالی و فن‌آوری در داوری‌ها مد نظر ارزیابان بود.

کد خبر 456492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.