جشنواره شیخ بهایی، زنجیره تعامل دانش‌بنیان‌ها و سرمایه‌گذاران است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جشنواره شیخ بهایی می‌تواند مکمل زنجیره تعامل بین کسب و کارهای دانش‌بنیان، اکوسیستم فن‌آفرینی و سرمایه گذاری باشد، بنابراین باید به اهداف این نوع جشنواره‌ها توجه خاصی صورت بگیرد تا به حل مشکلات اساسی کشور کمک شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منصور غلامی امروز در اختتامیه مجازی پانزدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره در شرایط فعلی نشانگر حضور فعال و اداره قوی مسئولان و فن‌آفرینان در عرصه‌های مختلف در جامعه است، اظهار کرد: با برگزاری این جشنواره فرصتی فراهم شده تا هم‌فکری‌ها و نشست‌های رو در رو بتواند به ارزش فعالیت‌های فناورانه بیافزاید، با به کارگیری ظرفیت فضای مجازی در شرایط پاندمی کرونا امکان عرضه و دریافت اطلاعات و تجربیات فراهم شده است.

وی ادامه داد: جشنواره کارآفرینی شیخ بهایی از سال ۱۳۸۳ تا کنون ۱۴ دوره برگزار شده و هدف آن ترویج فرهنگ کارآفرینی و حمایت از کارآفرینان برتر و موفق بوده است، شناسایی علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران و تسهیل‌گران عرضه علم و فناوری جز دستاوردهای بسیار مهم جشنواره بوده که باید به عنوان سرمایه‌ای مهم آن‌ها را حفظ کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه در این جشنواده‌ها می‌توان به نوآوری‌ها و طراحان نوآور حوزه کارآفرینی فرصت معرفی و شناسانده شدن را داد، افزود: نسل جوان و نخبگان ما صاحبان اندیشه‌های نو هستند و در این جشنواره‌ها می‌توانند از تجربیات پیشکسوتان بهره بگیرند، برگزاری این جشنواره با هفته جهانی کارآفرینی مصادف شده است که این نیز باید در شرایط فعلی به عنوان یک رویداد خوب و مفید مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امکان حضور در عرصه مجازی می‌تواند با گستردگی بیشتری مخاطبان و شرکت‌کنندگان در جشنواره را گرد هم بیاورد، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت بین‌المللی که در این شرایط می‌تواند فراهم شود باید مورد توجه قرار گیرد و در آینده نیز با استفاده از این تجربه برگزاری مجازی باید سایر نشست‌ها و جشنواره‌ها برگزار شود.

غلامی خاطرنشان کرد: اهدافی این جشنواره در طول برگزاری جشنواره محقق خواهد شد و امیدواریم تمام شرکت‌کنندگان و مشارکت‌کنندگان در این اهداف موفق شوند، کمک به رونق و کسب و کارهای فناوران و گسترش محصولات و خدمات دانش‌بنیان با هدف تسهیل ارتباط بین فن‌آفرینان و سرمایه گذاران از دستاوردهای ویژه این جشنواره است که باید به درستی از آن بهره‌برداری شود.

وی با تاکید اینکه فعالیت‌های فن‌آوران باید در راستای رفع مسائل، مشکلات و چالش‌های اساسی و مهم جامعه هدف گذاری شود، اضافه کرد: در این شرایط معرفی شرکت‌های تأثیر گذار دانش‌بنیان در این عرصه می‌تواند به استقبال سرمایه گذاران این عرصه پیوند بخورد و در نهایت تأثیرگذاری مورد نظر را در حل مسائل مهم به دنبال داشته باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: این رویداد می‌تواند مکمل زنجیره تعامل بین کسب و کارهای دانش‌بنیان و اکوسیستم فن‌آفرینی و سرمایه گذاری باشد، بنابراین باید به اهداف این نوع جشنواره‌ها توجه خاصی صورت بگیرد تا مشکلات اساسی کشور در زمینه‌های مختلف رفع شود.

وی تاکید کرد: یکی از ظرفیت‌های این جشنواره استفاده از حضور مدیران و نمایندگان بخش‌های دولتی و خصوصی و خیرین کارآفرین است که می‌تواند بخش مهمی از جامعه هدف در برگزاری این جشنواره باشد، سرمایه گذاران خطرپذیر موتور محرک و پشتیبان مؤثر توسعه رویدادهای فن‌روزانه خواهند بود، بنابراین فرصت‌های ویژه‌ای که برای تقویت زیست بوم ایجاد شده، فرصت‌های بی‌بدیلی خواهند بود.

کد خبر 456488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.