تغییر رفتار شهروندان در قبال کرونا چگونه ممکن می‌شود؟

یک دکترای شهرسازی گفت: مردم در بحران کرونا تحت تاثیر مدیران، مسئولان و رسانه‌ها هستند و چنانچه گروه‌های مشخصی از جامعه جمله متخصصان و مدیران توانایی بازنگری در اقداماتشان را داشته باشند این تغییر در ساکنان شهرها نیز به تدریج اتفاق می‌افتد.

امیر حسین شبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نیاز است در دوران کرونا تجدید نظری در روش‌های برنامه‌ریزی، طراحی یا روش‌های تحلیل مسائل شهری انجام و برخی روش‌ها را به دلیل آسیب‌زایی متوقف شود.

وی به نقش تعیین کننده متخصصان اشاره کرد و افزود: نیاز است متخصصان حوزه‌های مختلف از جمله حوزه مسائل شهری درباره مبانی مطرح شده تجدید نظر کنند تا نسخه‌های واقعی‌تری داشته باشیم. نیاز است تجدید نظری در تعریف برخی واژه‌ها و مفاهیم انجام شود تا بتوان شهرها را بهتر در برابر بحران‌ها مصون کرد.

این دکترای شهرسازی یکی از گروه‌های تأثیرگذار سیاست گذاران و سیاست مدارانی هستند که در مقیاس‌های مختلف از سطح خرد گرفته تا سطح کلان صاحب مجموعه‌ای از ابزارها و نیروهای تغییر دهنده هستند.

شبانی با بیان اینکه تغییر در سبک زندگی شهروندان در این دوره به راحتی ممکن نیست، خاطرنشان کرد: مردم طی این بحران تحت تأثیر مدیران، مسئولان و رسانه‌ها هستند و چنانچه گروه‌های مشخصی از جمله متخصصان و مدیران توانایی بازنگری در اقداماتشان را داشته باشند این تغییر در ساکنان شهرها نیز به تدریج اتفاق می‌افتد.

وی عنوان کرد: چنانچه بررسی جامعی بر راهکارهایی که تا به الان به کار گرفته شده است، انجام و تجدید نظرهای اساسی در این زمینه اتخاذ شود، می‌توان امیدوار بود که سرنوشت شهرهای ما در طول این بحران تحت تأثیر ارائه راهکارهای بهتر، تغییر کند.

کد خبر 456456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.