افزایش دوبرابری ظرفیت پروازی کشور

وزیر راه و شهرسازی گفت: در فرودگاه‌های کشور با توسعه زیر ساخت فرودگاه‌ها، احداث ترمینال‌های بین المللی و فضاهای جانبی از پذیرش ۹۰۰ فروند پرواز در روز به ۱۸۰۰ پرواز در روز رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد اسلامی صبح امروز پنجشنبه - ۲۹ آبان ماه- در آئین بهره برداری از ۱۳ پروژه آزادراهی و فرودگاهی کشور اظهار کرد: حجم قابل توجهی از پروژه‌های عمرانی در سطح کشور به صورت گسترده فعال است و برای ارتقا شاخص‌های حمل و نقل گام‌های مؤثری برداشته شده است.

وی افزود: حجم آزادراه‌های کشور تا پایان دولت کنونی بیش از ۵۰ درصد افزایش و به حدود سه هزار کیلومتر خواهد رسید.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امروز دو قطعه از آزادراه شرق اصفهان افتتاح می‌شود، گفت: آزاد راه شرق اصفهان مسیری استراتژیک است زیرا وقتی آزادراه به اصفهان می‌رسید برای ادامه به سمت جنوب در این چهارراه مواصلاتی با ترافیک یک و نیم ساعتی و در پی آن حوادث بسیار رو به رو بودیم.
اسلامی خاطرنشان کرد: احداث بزرگراه‌ها نیز در کاهش حوادث مؤثر خواهد بود، با پروژه‌هایی که امروز افتتاح می‌شود، حجم آزادراه‌های کشور به بیش از ۱۸ هزار کیلومتر رسیده و امید است تا پایان دولت به بیش از ۲۰ هزار کیلومتر نیز برسد.
وی افزود: امروز ۱۰ پروژه فرودگاهی افتتاح و بهره برداری خواهد که جابه‌جایی ۵۷ میلیون مسافر در سال را ۷۵ میلیون نفر افزایش می‌دهد و با طرحی که برای فرودگاه بین‌المللی امام خمینی در نظر داریم ظرفیت جا به جایی مسافر در کشور به ۱۰۰ میلیون مسافر در سال نیز خواهد رسید.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در فرودگاه‌های کشور با توسعه زیر ساخت فرودگاه‌ها، احداث ترمینال‌های بین‌المللی و فضاهای جانبی از پذیرش ۹۰۰ فروند پرواز در روز به ۱۸۰۰ پرواز در روز رسیده است.
کد خبر 456455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.