کدام فرمان‌های اجرایی جو بایدن نیاز به تصویب کنگره ندارد؟

جو بایدن در وعده‌های انتخاباتی خود گفته است که بر خلاف دولت دونالد ترامپ به محض اینکه وارد کاخ سفید شود به توافق پاریس که در مورد تغییرات اقلیمی است باز می‌گردد و آن را در صدر اولویت‌های کاری خود قرار می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، جو بایدن در طول مبارزات انتخاباتی خود برنامه‌ای جامع برای اقدامات اقلیمی ترسیم کرد که برای اجرای عمده آنها نیاز به تشکیل سنا دارد و باید معطل نتیجه دو انتخابات دور حذفی در جورجیا که روز ۵ ژانویه انجام می‌شود، بماند.

در صورتی که کنترل سنا در دست جمهوری‌خواهان باقی بماند، فرمان‌های اجرایی وجود دارد که جو بایدن برای آنها نیازی به تصویب کنگره ندارد.

۱۰ اقدامی که بایدن می‌تواند آنها را بدون اجازه از کنگره اجرا کند عبارتند از:

۱) محدودیت در تولید گاز متان از سوی صنایع نفت و گاز

۲) استفاده از سیستم خرید دولت فدرال برای رسیدن به وسیله‌های نقلیه با ۱۰۰ درصد انرژی پاک

۳) ساخت ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی کارآمدتر و سازگارتر با تغییرات اقلیمی

۴) اجرای قانون هوای پاک و کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای در حمل و نقل با تعیین استانداردهای جدید اقتصادی در حوزه سوخت خودرو از طریق الکتریکی کردن تمام خودروهای سبک و متوسط

۵) بایدن می‌تواند طرح حمایت مضاعف از سوخت مایع از جمله سوخت‌های پیشرفته را اجرا کرده و به کشاورزی به عنوان راه حلی برای بحران اقلیمی اولویت ببخشد.

۶) کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای و تخفیف در هزینه‌های مصرف‌کننده از طریق وضع استانداردهای جدید برای وسایل خانگی و ساختمان‌سازی.

۷) اجباری کردن دریافت مجوز فدرال برای تعیین تأثیرات تولید گازهای گلخانه‌ای و تغییرات اقلیمی و اطمینان از اینکه هر سرمایه‌گذاری زیرساختی فدرال برای کاهش آلایندگی اقلیمی باشد.

۸) ملزم کردن شرکت‌های عمومی به انتشار ریسک‌های اقلیمی و تولید گاز گلخانه‌ای در انجام فعالیت‌ها و زنجیره تأمین آنها.

۹) حمایت از تنوع زیستی، کاهش سرعت انقراض و حفاظت از ۳۰ درصد زمین‌ها و آب‌های آمریکا تا سال ۲۰۳۰

۱۰) حفاظت دائم از پناهگاه حیات وحش ملی قطب، احداث پارک‌های ملی و بناهای یادبود، منع مجوزهای جدید نفت و گاز در زمین‌ها و آب‌های عمومی، تغییر در حق امتیاز با احتساب هزینه‌های اقلیمی و تعریف طرح‌هایی برای بهبودی روند احیای جنگل و توسعه انرژی تجدید پذیر در زمین‌ها و آب‌های فدرال تا سال ۲۰۳۰.

ستاد انتخاباتی جو بایدن تابستان امسال وعده داد از طرح دو تریلیون دلاری خود برای سرمایه‌گذاری در بخش انرژی پاک در چهار سال آینده رونمایی کند.

بایدن در ماه جولای گفت: این مهم‌ترین سرمایه‌گذاری خواهد بود که می‌توانیم برای سلامت و نشاط درازمدت در حوزه اقتصاد آمریکا و همچنین سلامت جسم و روان مردم انجام دهیم.

وی قول داد پس از ورود به کاخ سفید سریعاً به معاهده ۲۰۱۵ تغییرات اقلیمی پاریس بپیوندد.

این معاهده یک قرارداد بین‌المللی برای محدود کردن گرمایش جهانی به زیر ۲ درجه سانتی گراد است که دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۷ از آن خارج شد.

کد خبر 456383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.