پلوسی در ریاست مجلس نمایندگان آمریکا باقی ماند

نانسی پلوسی در جلسه رای گیری روز چهارشنبه مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر برای دو سال به عنوان رئیس این مجلس انتخاب شد.

به گزارش ایمنا، دموکرات ها در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت ۲۱۹ کرسی جمهوریخواهان را پشت سر گذاشتند در حالی که نسبت به دور قبلی ۱۳ کرسی خود را از دست داده اند. جمهوریخواهان نیز نسبت به دور قبل از ۱۹۷ کرسی به ۲۰۴ کرسی رسیدند.

هر حزبی برای به دست گرفتن کنترل مجلس نمایندگان آمریکا به اکثریت ۲۱۸ کرسی نیاز دارد و پلوسی بار دیگر به عنوان رهبر حزب اکثریت، ریاست مجلس نمایندگان را بار دیگر بر عهده گرفت.

پلوسی ۸۰ ساله در سال ۲۰۱۸ توافق کرد که پس از سال ۲۰۲۲ دیگر ریاست مجلس نمایندگان را در اختیار نداشته باشد.

وی پیشتر اعلام کرده بود که ما هنوز چکش چوبی را (که رییس جلسه برای جلب توجه یا درخواست سکوت بر میز می کوبد) در اختیار داریم.

وی به عنوان نماینده سان فرانسیسکو با اشاره به شکست دموکرات ها در برخی مناطق گفت ما بخش هایی از این مبارزه را باخته ایم اما در مجموع در جنگ پیروز شدیم.

دموکرات ها با این پیروزی برای دومین بار از سال ۱۹۹۵، یک دوره چهارساله متوالی کنترل مجلس نمایندگان را در اختیار دارند.

با وجود این هرچند بایدن در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شده است جمهوریخواهان شانس قوی‌تری داشته اند که کنترل مجلس سنا را حفظ کنند.

این امر دموکرات ها را تحت فشار قرار خواهد داد تا اهداف خود برای طرح های چشمگیر در زمینه مراقبت‌های بهداشتی، زیرساخت ها و دیگر طرح‌ها که به مصالحه با جمهوریخواهان نیاز هست کاهش دهند.

برخی بر این باورند که جمهوریخواهانی که از  نتایج مجلس نمایندگان آمریکا آزرده خاطر هستند به دنبال رقابت قوی تری برای کسب اکثریت در انتخابات ۲۰۲۲ خواهند بود.

منبع: ایرنا

کد خبر 456347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.