حذف چمن‌های پُرنیاز آبی در منطقه ۱۱

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان گفت: به منظور صرفه‌جویی در مصرف آب فضای سبز، حذف گونه چمن پرنیاز در خیابان شهید چمران و کاشت گل نسترن دائم گل انجام شده است.

حمید اشرفی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مساحت چمن حذف شده در خیابان شهید چمران دو هزار مترمربع و تعداد چهار هزار و ۵۰۰ گلدان نسترن دائم سبز در دو طرف رفیوژ میانی این خیابان کاشته شده است.

وی ادامه داد: توسط شهرداری منطقه ۱۱ در راستای صرفه‌جویی در مصرف آب‌های زیرزمینی حذف چمن پر نیاز آبی و کاشت درختچه خرزهره که دارای نیاز آبی کم است، به صورت پرچین در رفیوژ وسط خیابان شهید اشرفی اصفهانی انجام شده است.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان افزود: مساحت دو هزار و ۵۰۰ مترمربع سطح زیرکاشت چمن پر نیاز آبی خیابان شهید اشرفی اصفهانی حذف شده و تعداد یک هزار اصله درختچه خرزهره به صورت پرچین در دو طرف رفیوژ وسط این خیابان کاشته شده است.

وی با بیان اینکه تملک زمین برای احداث باغ بستنی در رهنان به اتمام رسیده است و طراحی فاز نخست این پروژه در سازمان طراحی شهرداری در حال انجام است، تصریح کرد: طراحی باغ بستنی با هدف تقویت گردشگری رهنان در دستور کار قرار گرفته و مصوبات آن دریافت شده است.

اشرفی افزود: با توجه به اینکه محله رهنان به مهد بستنی سنتی اصفهان معروف است، در صدد هستیم این برند را به عنوان میراث ناملموس در میراث فرهنگی استان ثبت کنیم.

کد خبر 456192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.