۳۰ درصد خدمات اداره پست در بستر آی‌تی انجام می‌شود

رئیس اداره پست فریدن گفت: با شیوع ویروس کرونا و مخاطراتی که خریدهای حضوری دارد و در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استقبال مردم از فروشگاه‌های مجازی افزایش یافته و حجم کار اداره پست شهرستان فریدن نسبت به گذشته سه برابر شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد توکلی امروز (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه پست از ارگان‌های پرترافیک کاری در ایام بحرانی شیوع بیماری کرونا بوده است، اظهار کرد: این اداره در کنار سایر نهادهای مربوطه و مدافعان سلامت توانسته نقش مهمی در تکمیل زنجیره نیروی انسانی و کاهش ترددهای غیرضروری و پویش در خانه ماندن ایفا کند.

وی افزود: گسترش فناوری اطلاعات نه تنها سبب کمرنگ‌ شدن خدمات پستی نشد بلکه با سرویس‌های جدیدی که در بستر آی‌تی طراحی شده است و خدماتی که متناسب با نیاز مردم ارائه می‌شود، نیاز پست و اهمیت آن به عنوان تکمیل کننده زنجیره خرید و فروش بیش از پیش مورد استقبال و توجه مردم و نهادها قرار گرفته است.

رئیس اداره پست فریدن با اشاره به حجم کاری زیاد اداره پست شهرستان گفت: با شیوع ویروس کرونا و مخاطراتی که خریدهای حضوری دارد و در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استقبال مردم از فروشگاه‌های مجازی افزایش یافته است و حجم کار اداره پست شهرستان فریدن نسبت به گذشته حدود سه برابر شده است.

توکلی خاطرنشان کرد: پست از نهادهای امین و مورد اعتماد مردم است که رونق کسب و کار، تجارت الکترونیک و ایجاد فرهنگ خرید و فروش اینترنتی با استفاده بانک اطلاعاتی کد پستی ۱۰ رقمی را ایجاد کرده است و خدماتی که از سوی پست ارائه می‌شود سبب صرفه‌جوئی در وقت و کاهش آلودگی هوا و ترددهای غیرضروری شده است و تقریباً ۳۰ درصد ترافیک کاری پست، خدماتی است که در بستر آی‌تی ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه تمامی روستاهای شهرستان از طریق نمایندگی‌ها یک روز در میان مرسولات خود را دریافت می‌کنند، خاطرنشان کرد: اداره پست فریدن با پنج نفر پرسنل رسمی و سه نیروی پیمانکار و ۱۳ دفتر آی سی تی و ۱۲ نمایندگی پستی در سطح شهرستان مشغول خدمات‌رسانی به شهروندان است و در سطح شهر و روستا هیچ نقطه کوری به لحاظ توزیع مرسولات وجود ندارد.

رئیس اداره پست فریدن گفت: اداره پست فریدن با توجه به مرکزیت غرب استان مرسولات شهرستان‌های فریدون‌شهر، بوئین میاندشت و چادگان را نیز تجزیه و رهسپاری می‌کند.

توکلی افزود: از شهروندان درخواست می‌کنیم که با ارائه پیشنهادات و انتقادات سازنده این اداره را در مسیر خدمت رسانی مطلوب‌تر یاری کنند.

کد خبر 456053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.