علت حادثه سقوط بالابر در متروی تهران به شورا گزارش می‌شود

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران گفت: باید مشخص شود چرا با وجود داشتن تاییدیه فنی، حادثه سقوط بالابر در یکی از ایستگاه‌های متروی تهران منجر به کشته شدن سه نفر شد و شورا در حال پیگیری این پرونده است.

افشین حبیب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: باید تجهیزات کارگاهی از جمله بالابرها و جرثقیل‌ها که در کارگاه‌های عمرانی استفاده می‌شوند تأییدیه‌های ایمنی و فنی لازم را قبل از استفاده داشته باشند.

وی با اشاره به حادثه سقوط بالابر که چندی پیش در یکی از ایستگاه‌های متروی تهران سه کشته بر جای گذاشت، افزود: این بالابر تاییدیه فنی داشت و باید مشخص شود چرا با وجود داشتن تاییدیه، این حادثه رخ داده است، شورا در حال پیگیری این پرونده است و درخواست کرده‌ایم در این رابطه، گزارشی کارشناسی به شورا ارسال شود.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه باید رعایت نکات ایمنی در کارگاه‌های عمرانی شهری جدی گرفته شود، تصریح کرد: "اول ایمنی بعد کار" تنها یک شعار نیست و انجام آن باید مورد توجه مسئولان کارگاه‌ها قرار گیرد و مسئولیت ایمنی افراد و تجهیزات فنی که نصب می‌شود و نحوه جابجایی مصالح باید روزانه و قبل از آغاز فعالیت‌ها بازبینی شود.

حبیب‌زاده با بیان اینکه ایمنی بالابرهای کارگاهی به این دلیل که کمتر مورد استفاده عموم است مورد توجه قرار نمی‌گیرد گفت: لازم است مسئولان کارگاه‌ها قبل از استفاده از این نوع تجهیزات از لحاظ فنی آنها را بازبینی کنند.

کد خبر 456011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.