نقشه گردشگری بازار اصفهان رونمایی می‌شود

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی هنری شهرداری اصفهان گفت: نقشه گردشگری بازار اصفهان و کتاب‌های «ملیجک در نصف جهان»، «گردشگری در دسترس»، «اصفهان» (به زبان فرانسه) و «مسیرهای گردشگری بازار تاریخی اصفهان» به مناسبت روز نکوداشت اصفهان رونمایی می‌شود.

علیرضا مساح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره ویژه برنامه‌های اداره گردشگری سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان به مناسبت روز نکوداشت اصفهان، گفت: چهار جلد کتاب آماده و چاپ شده تا به مناسبت یکم آذر، روز نکوداشت اصفهان، منتشر شود. «ملیجک در نصف جهان»، «گردشگری در دسترس»، «اصفهان» و «مسیرهای گردشگری بازار تاریخی اصفهان» عناوین این کتاب‌ها هستند.

وی با اشاره به کتاب «ملیجک در نصف جهان»، توضیح داد: این کتاب رنگی با طراحی بسیار سطح بالاست و داستان آن درباره یک شخصیت فانتزی است که از دنیایی دیگر وارد اصفهان می‌شود و از جاذبه‌های شهر بازدید کرده و از آن‌ها لذت می‌برد. هدف این کتاب آشنایی کودکان با جاذبه‌های گردشگری شهر اصفهان و ترغیب آن‌ها به بازدید از این مکان‌هاست. در این کتاب نرم‌افزار واقعیت افزوده (AR) کار شده و اگر کاربران روی تلفن‌های اندرویدی خود نرم‌افزار لازم را داشته باشند و آن را روی کتاب بگیرند، کتاب به همراه لحن کودکانه و با موسیقی روایت می‌شود. همچنین تصاویر به صورت سه بعدی و پاپ‌آپ ظاهر می‌شود.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان درباره کتاب «گردشگری در دسترس»، اظهار کرد: عنوان اصلی این کتاب «گردشگری در دسترس؛ سازگاری شهری برای گردشگران دارای معلولیت و سالمندان» است. نویسنده این کتاب از توانخواهان است و بر اساس تجربیاتی که در شهرهای خواهرخوانده اصفهان وجود دارد، کتابی را تألیف کرده است که می‌تواند یک نقشه راه برای راهنمایی مدیران شهری در جهت مناسب سازی شهر اصفهان برای گردشگران خاص باشد.

مساح ادامه داد: کتابی به زبان فرانسه به نام «اصفهان» تهیه شده است و در یک طرف صفحات این کتاب طرح‌های جاذبه‌های گردشگری اصفهان با روش اسکیس کشیده شده و در طرف دیگر صفحه توضیحات بنا نوشته شده است. این کتاب هم فناوری واقعیت افزوده دارد و بناهای اصفهان به صورت ۳۶۰ درجه نمایش داده می‌شود.

وی با اشاره به کتاب «مسیرهای گردشگری بازار تاریخی اصفهان»، گفت: از ابتدا فعالیت اداره گردشگری شهرداری اصفهان به سراغ محل‌های کمتر شناخته شده رفتیم؛ یکی از این محدوده‌های بازار تاریخی شهر اصفهان است که نیاز به معرفی بیشتر دارد. این کتاب پیشنهاد مسیرهای گردشگری می‌دهد، از طرفی اطلاعات آکادمیکی درباره تیمچه‌ها، سراها، پستوها و بخش‌های مختلف بازار می‌دهد.

رونمایی از نقشه گردشگری بازار اصفهان

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان گفت: شاید بتوان گفت مهم‌ترین بخش رونمایی‌هایی تولیدات اداره در روز نکوداشت اصفهان، رونمایی از نقشه گردشگری بازار تاریخی اصفهان و مشاغل سنتی آن باشد. سعی شد یک مجموعه از جاذبه‌های گردشگری بازار در این نقشه تدوین شود، بازار اصفهان محیط بسیار بزرگ و گسترده است و در این نقشه علاوه بر مشخص کردن کامل مسیر بازار، محل‌های مورد نیاز گردشگران مثل پارکینگ مشخص شده است ضمن اینکه جاذبه‌های مهم نیز به شکل ویژه معرفی شده است.

مساح با اشاره به برنامه «شاعرانه‌های اصفهان»، اظهار کرد: شهر اصفهان برای نکوداشت روز اصفهان نیاز به فضاسازی‌هایی دارد، به همین جهت تعدادی از اشعار زیبایی را که درباره شهر اصفهان سروده شده است با تصاویری از شهر اصفهان تلفیق کردیم و در یک طرح کلی شبیه دهنه‌های پل خواجو قرار دادیم. این طرح شامل تصاویر جاذبه‌های گردشگری شهر اصفهان و شهدای عالی مقام اصفهانی است که در پیاده‌راه پل‌های بزرگمهر و فلزی قابل مشاهده است.

وی گفت: جز برنامه‌های اداره گردشگری شهرداری اصفهان برای معرفی شهر اصفهان ساخت کلیپ‌هایی به ۱۰ زبان زنده دنیا بود که این آثار در دسترس قرار گرفت و در نقاط مختلف دنیا استفاده شده است.

کد خبر 455950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.