گسترش چتر هوشمندسازی پارک حاشیه‌ای در تهران

معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از توسعه طرح هوشمندسازی پارک حاشیه ای در مناطق پایتخت خبر داد.

به گزارش ایمنا، وحید سرلک در مورد توسعه طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در تهران با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این طرح در منطقه دو به صورت پایلوت اجرایی شد که موفقیت‌آمیز بود، گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده طرح هوشمندسازی پارک حاشیه‌ای در مناطق دیگر نیز اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داد در مناطقی چون ۳، ۶، ۱، ۵، ۲۱، ۲۲، ۱۱ و ۱۲ حدود ۷۰ هزار جای پارک وجود دارد، گفت: برای هوشمندسازی فضاهای پارک خودرو سه شرط را مد نظر قرار می‌دهیم. به گونه‌ای که فضاهای جای پارکی هوشمندسازی می‌شوند که اولاً در بازه‌های زمانی متغیر میزان تقاضا بیشتر از عرضه باشد و همچنین کمتر از ۵۰ درصد فضای پارک مسکونی باشد یعنی اماکن غیر مسکونی در آن معبر بیشتر وجود داشته باشد و همچنین این طرح تنها در خیابان‌های اصلی و جمع کننده و نه خیابان‌های محلی اجرایی می‌شود.

معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورای شهر باید طرح هوشمندسازی پارک حاشیه‌ای در همه تهران اجرایی شود، گفت: با وجود این مصوبه، شهرداری تهران مناطق مرکزی رو به بالا را در این طرح گنجانده است.

وی در مورد زمان اجرای طرح هوشمندسازی پارک حاشیه‌ای در مناطق دیگر گفت: تا پایان ماه جاری اسناد مناقصه منتشر شده و به نظر می‌رسد برای برگزاری مناقصه، انتخاب پیمانکار و برای تابلو گذاری و کدگذاری حدود دو ماه زمان لازم است و نهایتاً تا بهمن ماه این مناطق زیر چتر اجرای طرح هوشمندسازی پارک حاشیه‌ای قرار می‌گیرند.

سرلک در خصوص میزان موفقیت این طرح گفت: معمولاً در ابتدای اجرای طرح‌های جدید مقاومت‌هایی صورت می‌گیرد و در مورد اجرای این طرح در منطقه ۲ نیز مقاومت‌هایی صورت گرفت اما وقتی مردم دیدند که اجرای این طرح به نفع آنها است رضایت دادند اما معمولاً مغازه دارهایی که خودروهایشان را صبح تا شب مقابل مغازه شأن پارک می‌کردند هنوز گلایه‌هایی از اجرای این طرح دارند.

وی با بیان اینکه با توسعه اجرای این طرح در شهر تهران تعداد خودروهای کنترل فضای پارک نیز افزایش می‌یابد، افزود: بر اساس استانداردها برای هر ۱۵۰۰ فضای پارک حاشیه‌ای یک خودرو نیاز است اما ابتکار عمل در اختیار پیمانکار است. چرا که ممکن است از موتوربرقی استفاده کند اما آنچه که مهم است اینکه در اجرای این طرح عامل انسانی دخیل نیست و میزان خطاها به شدت کاهش می‌یابد.

معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به قیمت فضای پارک حاشیه‌ای گفت: مصوبه شورای شهر در مورد قیمت گذاری پارک حاشیه‌ای متعلق به سال ۹۳ است و لایحه جدید نیز هنوز در فرمانداری مانده است و ما بر اساس مبلغ سال ۹۳ نسبت به قیمت گذاری اقدام کرده ایم.

کد خبر 455778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.