علاقه‌مندی به کتاب نشان از فرهنگ بالای مردم سمنان دارد

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان گفت: وجود نام‌ها و المان‌های هنری از ادیبان و فرهیختگان تاریخ ادبی ایران بر نقاط مختلف شهر از گذشته تا به حال، نشان از فرهنگ بالای شهروندان سمنان دارد.

سید مسعود سیادتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی به شهروندان فرهنگ‌دوست شهر سمنان، اظهار کرد: به واسطه کتاب می‌توان گره‌های بزرگ اجتماعی را باز کرد و نقش آن در رشد جوامع انکارناپذیر است.

وی افزود: نقش کتاب به عنوان ریشه‌دارترین ابزار فرهنگی باید پررنگ باشد و امروز نیز با وجود گوشی‌های تلفن همراه هوشمند و فناوری می‌توان به شکل دیگری سرانه مطالعه را افزایش داد و بازگشت به فرهنگ کتابخوانی را به صورت نوین ایجاد کرد.

سیادتی تصریح کرد: دانش آموزان ایرانی در سال‌های ابتدای تحصیل خود با شعر یار مهربان در وصف کتاب آشنا می‌شوند تا در طول عمر با آن مأنوس باشند و استفاده از فضای مجازی به شکل نادرست مردم را از این یار دور خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان خاطرنشان کرد: وجود نام‌ها و المان‌های هنری از ادیبان و فرهیختگان تاریخ ادبی ایران در نقاط مختلف شهر از گذشته تا به حال، نشان از فرهنگ بالای شهروندان سمنان دارد و در سال جاری نیز طراحی و اجرای المان کتاب پل شهید شاطری که با فناوری‌های نوین انجام می‌شود نشان از توجه به مقوله کتاب از سوی شهرداری سمنان دارد.

وی افزود: کتابخانه‌های رنگین کمان، سیار و عمومی که از سوی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان ایجاد شد و با استقبال مردمی همراه بود نیز از دیگر طرح‌های اختصاصی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است که با اختصاص شماره‌ای گویا امکان دریافت کتاب را آسان کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان خاطر نشان کرد: با نگاهی نو در کنار فناوری‌های نوین مانند کتاب‌های صوتی یا دانلود و مطالعه در گوشی‌های هوشمند می‌توان بهره‌برداری خوبی از کتاب را به جای استفاده نادرست از فضای مجازی رواج داد.

سیادتی اظهار کرد: سرانه کتابخانه‌های عمومی و تخصصی سمنان با توجه به جمعیت شهر سمنان از جایگاه خوبی برخوردارند، اما هر چه تلاش و توسعه در راستای گسترش کتابخانه و ترویج کتابخوانی باشد کم است.

کد خبر 455758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.