پافشاری مکرون بر اظهارات ضد اسلامی خود

رئیس جمهور فرانسه در مکاتبه با نیویورک تایمز با پافشاری بر اظهارات اسلام ستیزانه خود از پوشش انگلیسی زبان مواضع فرانسه در قبال افراط‌گرایی اسلامی پس از حملات اخیر انتقاد کرده و آن را مشروعیت دادن به خشونت دانسته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا به نقل از فرانس ۲۴، امانوئل ماکرون خطاب به بن اسمیت، خبرنگار روزنامه نیویورک تایمز با طرح ادعاهایی بی اساس اظهار کرد: هنگامی که پنج سال پیش فرانسه مورد حمله تروریستی قرار گرفت، همه ملت‌های جهان از ما حمایت کردند؛ ببنابراین وقتی می‌بینم چندین روزنامه در کشورهایی که با ما ارزشهای مشترک دارند علیه ما حرف می‌زنند و به خشونت مشروعیت می‌بخشند و فرانسه را نژادپرست و اسلام هراس می‌نامند، حس می‌کنم که اصول بنیادگرایی از بین رفته است.

امانوئل مکرون از حمایت نکردن جامعه بین‌المللی از محکوم کردن ترور ساموئل پتی، معلمی که از انتشار کاریکاتورهای موهن حضرت محمد(ص) حمایت کرده بود انتقاد کرد و ادعا کرد که فرانسه به هر قیمتی از حق خود درباره آزادی بیان نخواهد گذشت.

وی در مصاحبه با نشریه لاگراند کانتیننت ضمن اشاره به قتل معلم فرانسوی و سه نفر دیگر در شهر نیس این کشور گفت که رهبران سیاسی و مذهبی بخشی از جهان اسلام می‌گویند که فرانسوی‌ها باید در قوانین خود تغییر ایجاد کنند که این مرا به تعجب وامی‌دارد. فرانسه به همه فرهنگ‌ها و تمدن‌ها احترام می‌گذارد، اما نمی‌خواهد بخاطر شوکه شدن ملت‌ها قانون کشورش را تغییر دهد.

رئیس جمهور فرانسه با اشاره به فراخوان‌هایی برای برگزاری تظاهرات علیه کشورش به دلیل اظهارات ضد اسلامی خود در کشورهای مسلمان، در دفاع از حق انتشار کاریکاتور در هنگام ادای احترام به ساموئل پتی، گفت: نفرت پراکنی بر اساس ارزش‌های فرانسه ممنوع است و برای ما حفظ منزلت انسان‌ها از همه چیز بیشتر اهمیت دارد.

کد خبر 455757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.