ساخت دستگاهی برای جوان‌سازی غیرتهاجمی پوست

یک شرکت دانش‌بنیان، پوشانه‌ای برای جوان‌سازی پوست ساخته‌ است که در آن با استفاده از نور کم توان LED علاوه بر اینکه شرایط درمان خانگی فراهم می‌شود، فرد را از مراجعه به پزشک برای تشخیص روند درمان بی‌نیاز می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، توسعه ماهواره‌های ضد پارازیت توسط نیروی فضایی آمریکا، احتمال پایان پاندمی کرونا با واکسن، ساخت دستگاهی برای جوان‌سازی پوست به صورت غیرتهاجمی و تبدیل برق به هیدروژن توسط مایکروویو را در بسته خبری تکنولوژی ایمنا بخوانید.

نیروی فضایی آمریکا در پی توسعه ماهواره‌های ضد پارازیت

نیروی فضایی آمریکا تصمیم دارد ماهواره‌هایی با فناوری ضد پارازیت جدید بسازد و در همین راستا با شرکت‌هایی همکاری می‌کند. این شاخه از ارتش آمریکا علاوه بر تنظیم قرارداد با بویینگ و نورتروپ گرومن، با لاکهید مارتین نیز قراردادی امضا کرده تا نمونه اولیه سیستم ضدپارازیت را بسازد.

قرار است هر یک از این پیمانکاران نمونه اولیه سیستم خود را پنج سال پس از بستن قرارداد ارائه کنند و نروتروپ گرومن باید در ماه می ۲۰۲۵ میلادی نمونه اولیه سیستم خود را ارائه کند.

ماهواره‌های جدید نه تنها امنیت سایبری بهتری نسبت به نسخه‌های فعلی دارند، بلکه قادر به فراهم کردن سرویس به بخش‌هایی از جهان مانند قطب شمال و جنوب هستند که از قدرت ماهواره‌های پیشین خارج بوده است.

واکسن ویروس کرونا پاندمی را پایان می‌دهد

اوگور شاهین مدیر ارشد اجرایی شرکت بی وان تک است که با همکاری فایزر واکسنی بالقوه با کارآمدی ۹۰ درصد برای مقابله با کووید ۱۹ توسعه داده‌اند. این محقق مسلمان نسبت به تأثیرگذاری واکسن جدید بسیار خوش‌بین است و ادعا می‌کند که ویروس کرونا را نابود و پاندمی را پایان می‌دهد.

وی گفت: اگر سوال این است که آیا این پاندمی با واکسن پایان می‌یابد، پاسخ من مثبت است. البته هنوز سوالات بدون جوابی درباره این واکسن وجود دارد، مثلاً با توجه به آنکه بیشتر داوطلبان آزمایش بالینی افراد جوان و سالم بوده‌اند، آیا این واکسن برای افراد مسن نیز کارآمد است.

به گفته شاهین، کل اطلاعات مربوط به مرحله سوم آزمایش بالینی سه هفته دیگر فراهم و پیش‌بینی می‌شود این واکسن از بیمار شدن افراد جلوگیری کند. این محقق اعتراف می‌کند قابلیت واکسن برای جلوگیری از آنکه ویروس در فرد منتقل نشود و انتقال آن به دیگران تا یک سال دیگر مشخص نخواهد شد.

نشریه گاردین به نقل از شاهین می‌نویسد که این واکسن احتمالاً حداقل یک سال ایمنی برای افراد فراهم می‌کند. اوگور شاهین محقق ترک تبار، آبان ماه سال گذشته برگزیده سومین جایزه مصطفی(ص) در حوزه علم و فناوری زیستی و پزشکی برای اثر طراحی و ارزیابی بالینی واکسن‌های درمانی ضد سرطان بر پایه mRNA شد.

ساخت دستگاهی برای جوان‌سازی پوست به صورت غیرتهاجمی

هانیه مهدیان مؤمن، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه استفاده از LED ها برای رفع مشکلات پوستی به تازگی مورد توجه قرار گرفته است، گفت: پوشانه‌ای برای جوانسازی پوست ساخته‌ایم که در آن با استفاده از نور کم توان LED علاوه بر اینکه شرایط درمان خانگی فراهم می‌شود، فرد را از مراجعه به پزشک برای تشخیص اولیه و نیز تشخیص روند درمان بی‌نیاز می‌کند.

وی با بیان اینکه بدین واسطه هزینه به مقدار بسیار چشمگیری کاهش می‌یابد، اضافه کرد: این نور هیچ گونه خطر کوتاه مدت یا بلند مدت و نیز تنظیمات ویژه برای انواع پوست‌ها ندارد. همچنین درمان با این دستگاه غیرتهاجمی دوره نقاهت ندارد و روی شاخص کیفیت زندگی نیز بی‌تأثیر است.

مهدیان گفت: فوتونیک یا همان نورشناسی از رشته‌های جدید دانشگاهی در ایران است که با وجود کاربردهای بسیار زیاد در قسمت‌های مختلف صنعت، سهم بازار کوچکی دارد. به دلیل تکنولوژی بالایی که اصولاً دستگاه‌های تولیدی مرتبط با این رشته دارند، تولید دستگاهی با مخاطب عام و اشتغالزایی در این حوزه بسیار دشوار است.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به نداشتن مشابه داخلی و دارا بودن قیمت تمام شده پایین‌تر نسبت به نمونه‌های خارجی خود اشاره کرد.

مهدیان عنوان کرد: روشی که در این دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد در مقایسه با روش‌های جوانسازی مانند بوتاکس، تزریق ژل و کشیدن پوست، غیر تهاجمی محسوب می‌شود. این روش در مقایسه با مصرف کرم‌های جوانسازی به دلیل مصرفی نبودن، به صرفه‌تر بوده و روی طراحی آن برای مطابقت با مدل صورت ایرانی‌ها کار شده است.

تبدیل برق به هیدروژن با مایکروویو

محققان دانشگاه پلی تکنیک والنسیا و شورای ملی تحقیقات اسپانیا(CSIC) تنها با استفاده از ریز موج‌ها (مایکروویو)، فناوری جدیدی برای تبدیل برق به محصولات هیدروژنی یا شیمیایی کشف کرده‌اند که از این کشف به عنوان یک پیشرفت کلیدی برای کربن زدایی صنعت پردازش و فرآوری یاد می‌شود.

محقق انستیتوی فناوری شیمی ITQ گفت: این یک فناوری با پتانسیل عملی بالا به ویژه برای استفاده در ذخیره انرژی و تولید سوخت‌های مصنوعی و مواد شیمیایی سبز است. این جنبه امروزه از اهمیت قابل توجهی برخوردار است، زیرا حمل و نقل و صنعت هر دو در گذار به سمت کربن زدایی و الکتریکی شدن قرار دارند، به این معنی که برای کاهش مصرف انرژی و مواد از منابع فسیلی طبیعی مانند گاز و نفت، باید اهداف بسیار چالش برانگیزی را در سال ۲۰۳۰ و ۲۰۴۰ برآورده کنند.

روش جدید هزینه‌های هنگفت و عمده را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد، زیرا دانشمندان را قادر می‌سازد تا فرآیندهای الکتروشیمیایی را مستقیماً بدون نیاز به الکترود انجام دهند، اما این تنها کاربرد مفید آن نیست.

خوزه مانوئل کاتالا، محقق دانشگاه والنسیا توضیح داد: این روش امکان تبدیل برق تجدید پذیر را که به طور معمول با انرژی خورشیدی یا بادی تولید می‌شود، به محصولات با ارزش افزوده و سوخت‌های سبز فراهم می‌آورد.

وی افزود: این فناوری استفاده‌های بی‌شماری دارد و امیدوار هستیم با تنظیم ترکیبات مواد، شرایط عملیاتی و موارد جدیدی برای ذخیره انرژی و صنعت پردازش به وجود آید. یکی دیگر از کاربردهای این فناوری شارژ فوق سریع باتری‌ها است،. فناوری جدید می‌تواند تنها در مدت چند ثانیه یک باتری را کاملاً شارژ کند.

کد خبر 455738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.