توسعه آق‌تپه کرج با افزایش پروژه‌های زیرساختی و خدماتی

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج گفت: با توسعه خدمات و بازسازی بافت و طرح‌های ویژه دنبال افزایش خدمات‌رسانی به مناطق کم‌برخوردار هستیم.

عباس زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، بر لزوم تسهیل در امر عبور و مرور در مناطق کم‌برخوردار کرج تاکید و اظهار کرد: پیشتر منطقه جنوب غربی شهر کرج که منطقه مهر شهر، حسین آباد، آق تپه‌، شعبان آباد و کیانمهر را شامل می‌شود، صرفاً یک دسترسی از سمت بزرگراه داشتند که در محدوده بلوار ارم و پل سوم خرداد بود.

وی افزود: لازم بود دسترسی‌های شمال به جنوب بیشتری از سمت شمالی شهر و بزرگراه به این مناطق اجرا شود که در این رابطه پروژه زیرگذر ولیعصر چندی پیش بهره‌برداری شد که از جنوب منطقه آق تپه آغاز شده و به بزرگراه کرج_تهران متصل می‌شود.

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج علت طولانی شدن عملیات اجرایی پروژه ولیعصر را مشکلات متعددی همچون تملک اراضی و مسائل حقوقی با پروژه متروی شهر تهران دانست و خاطرنشان کرد: خط پنج متروی تهران از کنار این معبر رد می‌شود که با پیگیری‌های مدیریت شهری این مشکلات رفع شده و پروژه افتتاح شد.

زارع تصریح کرد: جهت دسترسی‌های منطقه جنوب غربی شهر کرج علاوه بر پروژه ولیعصر، پروژه کنارگذر مهرشهر، زیرگذر آیت‌الله هاشمی تا فرودگاه پیام نیز در دست اجراست که امیدواریم فاز اول آن هرچه سریع‌تر تا بلوار دانش تکمیل شود.

وی تصریح کرد: دسترسی جاده قزل حصار به بزرگراه از طریق خیابان شهید بهشتی نیز با تکمیل پل حصارک محقق شد و ارتباط شمال و جنوب در مناطق محروم میسر شد.

به گفته این عضو شورای شهر، برنامه پیاده‌راه سازی بلوار ولیعصر در دستور کار مدیریت شهری کرج است که پس از تملک لازم ادامه آن در منطقه چهار دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه پیگیر اجرای طرح سیستم فاضلاب محدوده کیانمهر و آق تپه هستیم تا سریعاً اجرا شود، تصریح کرد: توسعه فضای سبز به طور ویژه در دستور کار مدیریت شهری کرج است که احداث پارک بزرگ هاشمی مهر تأییدی بر این سخن است.

زارع با بیان اینکه پارک محله‌ای دیگری در محدوده آق تپه در حال اجراست، گفت: همچنین سرای محله‌ای در جوار پارک علاالدین در حال اجراست؛ در صدد هستیم تا پایان سال جاری همه خیابان‌های محروم نقاط کم‌برخوردار را روکش آسفالت کنیم.

وی یکی از مهمترین معضلات اساسی مناطقی نظیر کیان‌مهر، شعبان آباد و آق تپه را ساخت و ساز غیر مجاز دانست و گفت: بیشتر اراضی این مناطق قولنامه‌ای هستند و این امر مشکل را تشدید می‌کند.

زارع با بیان اینکه تا پایان سال گذشته پروانه ساخت برای اراضی قولنامه‌ای صادر می‌شد، گفت: دیوان عالی کشور این امکان را محدود کرده است که امیدواریم رفع شود.

وی اظهار کرد: با توسعه خدمات و بازسازی بافت و طرح‌های ویژه دنبال افزایش خدمات رسانی به این مناطق هستیم.

عضو شورای شهر کرج خاطرنشان کرد: دو دفتر تسهیلگری بافت‌های فرسوده در این مناطق راه‌اندازی شده است که در راستای صدور سند برای املاک قولنامه‌ای اقدام می‌کنند؛ در تلاش هستیم که پروژه‌های خدماتی را در مناطق کم‌برخوردار شهر مانند آق تپه اجرا کنیم تا شرایط این مناطق بهبود یابد.

کد خبر 455682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.