امضای تفاهم‌نامه هلال‌احمر و وزارت بهداشت برای مقابله باکرونا

تفاهم‌نامه همکاری میان جمعیت هلال‌احمر و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز با حضور دکتر سعید نمکی و دکتر کریم همتی امضا شد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، دکتر سعید نمکی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه همکاری، گفت: جمعیت هلال احمر اقدامات بسیار خوبی در زمینه کرونا انجام داده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری برای مدیریت بیماری کرونا تکالیف جدیدی معین فرموده اند که ایجاد قرارگاه کرونا که مسئولیت پیگیری تکالیف را برعهده بگیرند، یکی از آنها بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه طرح تشدید غربالگری و پیگیری موارد مثبت ابتلاء به کرونا از جمله مهم‌ترین مواردی است که می‌تواند در کنترل و کاهش ابتلاء، مؤثر باشد، افزود: در این طرح نیازمند کمک جمعیت هلال احمر هستیم، آموزش و اقناع همگانی نیز از موارد بسیار مهمی است که اجرای کامل آن نیازمند همراهی و همگامی جمعیت هلال احمر است.

وی اضافه کرد: قرنطینه در دوره جدید دو گونه است؛ افراد مثبت ابتلاء به کرونا و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند و گروه پرخطر، محسوب می‌شوند.

به گفته نمکی، دو دستگاه بسیار مهم سازمان بسیج مستضعفین و جمعیت هلال احمر به‌دلیل حضور جوانان داوطلب و کادر ورزیده می‌توانند به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیشگیری و کنترل کرونا یاری برسانند. ما می‌توانیم با خانواده محور کردن و محله‌ای کردن طرح غربالگری مبتلایان به کرونا و توصیه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بیماری را کنترل کنیم.

همدلی و همگامی لازمه کنترل و کاهش بیماری کرونا

کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر هم در این مراسم گفت: از زحمات همه فداکاران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعیت هلال احمر که در مبارزه با بیماری کرونا تلاش کردند، قدردانی می‌کنم.

وی افزود: طرح آمران سلامت با استقبال بسیار خوب داوطلبان برای کمک به مردم انجام شد و در حال حاضر ما آماده‌ایم در قالب تفاهم نامه‌ای که امروز امضا می‌شود، مجدداً در کنار وزارت بهداشت برای مبارزه با بیماری کرونا تلاش کنیم. این همدلی، همزبانی و همگامی دو حوزه بسیار مهم می‌تواند در کنترل و کاهش بیماری مؤثر باشد.

کد خبر 455638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.