آلودگی هوا تاثیر مستقیمی با بیماری کرونا دارد

معاون نظارت و پایش حفاظت از محیط زیست استان قزوین گفت: بر اساس مطالعات علمی انجام شده در جهان، میزان آلودگی هوا ارتباط مستقیمی با شیوع ویروس کرونا و سلامت انسان دارد.

به گزارش ایمنا، به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، سیدابراهیم سیدموسوی معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین اظهار داشت: همه ساله و با توجه به آغاز فصل سرما و افزایش میزان آلایندگی‌ها، شاهد بروز مشکلات جسمی در بین شهروندان هستیم و امسال نیز با توجه به شیوع بیماری کرونا و تضعیف سیستم ایمنی بدن، این مشکلات افزایش پیدا کرده است.

وی به مهمترین وظایف شهروندان و مسؤولان در این رابطه اشاره و یادآور شد: وظیفه مردم در چنین شرایطی بسیار سخت بوده تا جایی که باید با اقدامات پیشگیرانه برای کاهش میزان آلایندگی هوا و بروز این بیماری نهایت تلاش خود را با رعایت موازین بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به عمل آورند.

سیدموسوی با اشاره به اینکه مردم باید به دستورالعمل‌های بهداشتی محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی در رابطه با آلودگی هوا و پیشگیری از ویروس کرونا توجه داشته باشند، تصریح کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و جلوگیری از حضور کودکان و افراد سالمند در مکان‌های عمومی از جمله موضوعات مهمی است که در صورت رعایت آنها بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

معاون نظارت و پایش حفاظت از محیط زیست استان قزوین اضافه کرد: شناسایی منابع آلاینده هوا و اجرای تمهیدات لازم جهت کاهش یا حذف آنها از جمله وظایف مهم دستگاه‌های نظارتی است که باید نسبت به انجام آن اقدام شود.

سیدموسوی یادآور شد: بهتر است همه شهروندان نسبت به رعایت استانداردهای اعلام شده محیط زیست در زمینه شاخص کیفیت هوا توجه کرده و در صورت وجود آلایندگی‌ها، اقدامات پیشگیرانه را به عمل آورند.

کد خبر 455062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.