بهروزی: فیرحی مثال واقعی وحدت حوزه و دانشگاه بود

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان گفت: فیرحی در مورد مباحث مورد اختلاف حکمرانی سیاسی اسلامی نیز نظرات مطلوبی را ارائه کرد. وی به دموکراسی و جمهوریت نگاه دینی داشت و رساله‌ها و مقالات فراوانی را در این زمینه به رشته تحریر در آورد که گویای ژرف ایشان در حوزه اسلامی سیاسی است.

مهدی بهروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد خصوصیات اخلاقی و علمی حجت‌الاسلام و المسلمین داوود فیرحی اظهار کرد: آقاس فیرحی مثال واقعی وحدت حوزه و دانشگاه بود؛ زیرا با توجه به تحصیلات حوزوی، در زمینه علوم سیاسی نیز به صورت تخصصی تحصیل کرده بود و حول محور موضوع اسلام سیاسی فعالیت می‌کرد.

وی افزود: فیرحی در مورد مباحث مورد اختلاف حکمرانی سیاسی اسلامی نیز نظارت مطلوبی را ارائه کرد. وی به دموکراسی و جمهوریت نگاه دینی داشت و رساله‌ها و مقالات فراوانی را در این زمینه به رشته تحریر در آورد که گویای ژرف ایشان در حوزه اسلامی سیاسی است. فیرحی بر خلاف نظریه پردازان دنیای غرب که اسلام هراسی را رواج می‌دهند، معتقد بود اسلام می‌تواند نسخه‌های تأثیرگذاری در دنیای مدرن ارائه کند.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان تاکید کرد: فیرحی با پژوهش در زمینه‌های اسلامی، خط بطلانی بر موضوع اسلام هراسی کشیده بود. ما امروز یک محقق دینی را از دست دادیم که به سادگی شاهد جایگزینی برای وی در دانشگاه و حوزه نخواهیم بود.

بهروزی خاطرنشان کرد: فقدان انسان‌هایی که فارغ از تعصبات به تحقیق و پژوهش می‌پردازند باعث خسران و ضرر به جامعه خواهد بود، اما دریای علم و میراث فیرحی متوقف نخواهد شد و شاگردانش می‌توانند با قدم گذاشتن در راه وی فارغ از تعصبات، میراث دار این عالم بزرگوار باشند.

کد خبر 455033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.