تولد بیش از ۳۰۰ هزار نوزاد در تابستان کرونایی امسال

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور از ثبت ۳۰۰ هزار ولادت در تابستان سال جاری خبر داد.

به گزارش ایمنا، سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور، با اشاره به ثبت ولادت‌ها در تابستان سال گذشته اظهار کرد: در سه ماه تابستان ۳۰۰ هزار و ۵۹ ولادت ثبت شده که از این تعداد ۱۵۵ هزار و ۲۴۸ نوزاد پسر و ۱۴۴ هزار و ۸۱۱ نوزاد دختر بوده‌اند.

وی با اشاره به استان‌هایی که بیشترین میزان ولادت را داشته‌اند، تصریح کرد: استان‌های تهران با ثبت ۳۹ هزار و ۷۶۸ ولادت بیشترین میزان ولادت را در سه ماه تابستان داشته است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال افزود: همچنین استان‌های خراسان رضوی (۲۸ هزار و ۳۸۹ ولادت)، خوزستان (۲۴ هزار و ۴۵ ولادت)، سیستان و بلوچستان (۲۲ هزار و ۸۸۸ ولادت) و فارس (۱۶ هزار و ۹۲ ولادت) بیشترین میزان ولادت را در طی این مدت داشته‌اند.

ابوترابی با اشاره به استان‌هایی که کمترین میزان ولادت را داشته‌اند، گفت: استان سمنان (یک هزار و ۹۴۷ ولادت)، ایلام (دو هزار و ۱۹۰ ولادت)، کهگیلویه و بویراحمد (سه هزار و ۵۷ ولادت)، خراسان جنوبی (سه هزار و ۸۷۰ ولادت) و زنجان (سه هزار و ۹۸۳ ولادت) دارای کمترین میزان ولادت در این مدت بوده‌اند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به آمار ولادت در سه ماه بهار، تصریح کرد: در سه ماه بهار ۲۸۰ هزار و ۵۴۷ ولادت ثبت شده که ۱۴۴ و ۷۶۳ تا از این ولادت‌ها نوزاد پسر و ۱۳۵ هزار و ۷۸۴ تا از آن‌ها نوزاد دختر بوده است.

وی با بیان اینکه در مقایسه با بهار و تابستان سال گذشته میزان ولادت کاهش یافته است، گفت: در بهار سال ۹۸، ۲۹۹ هزار و ۳۸۹ ولادت ثبت شده که ۱۵۴ هزار و ۸۸۸ نفر از آن‌ها پسر و ۱۴۴ هزار و ۵۰۱ از این ولادت‌ها دختر بوده است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال به باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: همچنین در تابستان سال ۹۸، ۳۱۵ هزار و ۱۷۰ هزار ولادت ثبت شده که ۱۶۲ هزار و ۲۸۷ نوزاد پسر و ۱۵۲ هزار و ۸۸۳ نوزاد دختر بوده‌اند.

کد خبر 454960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.