۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۴
تهران تعطیل می‌شود

استاندار تهران گفت: ستاد مقابله با کرونای استان تهران پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای تهران را مطرح کرد و من به عنوان رئیس ستاد موافق این پیشنهاد هستم.

به گزارش ایمنا، انوشیروان محسنی بندپی بعد از ظهر چهارشنبه در حاشیه پنل کووید - ۱۹ سیزدهمین همایش علوم بهداشتی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا موافق تعطیلی ۲ هفته‌ای تهران هستید، اظهار کرد: همان‌طوری که وزیر کشور و سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کردند، این موضوع به عنوان یک پیشنهاد است و باید در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح و بررسی و پس از تصویب ابلاغ شود.

وی افزود: این موضوع هنوز در ستاد ملی مقابله با کرونا بررسی نشده است. خستگی کادر درمان و حجم بالای بستری در بیمارستان ما را ملزم می‌کند تا شرایطی را فراهم کنیم که بار مراجعه به بیمارستان‌ها کاهش پیدا کند.

استاندار تهران ادامه داد: اقدامی که با همکاری وزارت بهداشت و بسیج در قالب طرح شهید سلیمانی آغاز شده، شرایطی را فراهم می‌کند تا حالت تهاجمی به چرخه انتقال ویروس کرونا داشته باشیم.

بندپی تصریح کرد: از همه اقداماتی که می‌تواند کمک کند تا بار بیماری و مراجعات بیمارستانی کمتر شود، استقبال می‌کنیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ۶ هزار و ۵۰۰ بیمار در بیمارستان‌های استان تهران در حال درمان هستند، پیشنهاد تعطیلی تهران مطرح شد تا بتوانیم بار مراجعات به بیمارستان‌ها کم کنیم.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: گلوگاه‌های اصلی چرخه کرونا در استان تهران از جمله مترو و حمل و نقل عمومی در صورت اجرای تعطیلی ۲ هفته‌ای باید از سوی آن‌ها ارزیابی شوند که چقدر بار بیماری کاهش پیدا می‌کند.

منبع: صداوسیما

کد خبر 454927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    0 0
    آره دیگه با تعطیل کردن کار وزندگی مردم کار خودشونو راحت میکنن دیگه با بقیش کاری ندارن مردم چجوری سر میکنن
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      0 0
      عزیزم مردم همینطورهم دارن میمیرن دیگه دوهفته کسی ازگرسنگی تلف نمیشه این چه حرفیه اگرفکری نکنن میفرماییدبیخیالن اگرهم راه چاره رادرتعطیلی ببین میگیداین چه کاریه شمابفرماییدراه چاره چیست؟ این گوی این میدان بهداشت فردی درخانه نشستن که دیگه دست دولت نیست مهمانی نرفتن وبیخودی ازخانه دریامدن که دست دولت نیست کمی فکرهم خوبه جان من