تکمیل تصفیه خانه فاضلاب چادگان نیازمند اعتبارات است

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفا استان اصفهان با بیان اینکه ساخت تصفیه خانه فاضلاب شهر چادگان ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: این تصفیه خانه در صورت تخصیص اعتبارات تکمیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیرحسین حکمتیان در نشست خبری امروز _چهارشنبه ۲۱ آبان_ اظهار کرد: تصفیه خانه فاضلاب شهر چادگان هم اکنون در حال ساخت است و بالغ بر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه یکی از پیشرفته‌ترین روش‌های تصفیه فاضلاب، روش «اولترافیلتراسیون» در این تصفیه خانه به کار گرفته خواهد شد، افزود: با توجه به اینکه امسال سال سختی به لحاظ منابع مالی دولت بود برای تکمیل تصفیه خانه اعتبار مورد نیاز را نداشتیم (۴۰ میلیارد تومان) ولی به هر حال با قول مساعد مسئولان در سازمان برنامه و بودجه این مشکل حل خواهد شد.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفا استان اصفهان با بیان اینکه هم اکنون فاضلابی وارد رودخانه یا دریاچه سد زاینده رود نمی‌شود، گفت: خبری که روز گذشته مبنی بر ورود فاضلاب چادگان به سد زاینده رود منتشر شد، مربوط به این شهر نبوده و تصویر آن آرشیوی بود. از سوی دیگر دفع فاضلاب شهر چادگان سال‌های سال است که به وسیله چاه‌های جذبی انجام می‌شود.

حکمتیان با بیان اینکه شهر چادگان به حدود ۵۴ کیلومتر لوله گذاری فاضلاب نیاز دارد، اضافه کرد: نزدیک به ۲۵ کیلومتر آن انجام شده و با تخصیص اعتبارات مورد نیاز مابقی هم اجرا خواهد شد.

سرمایه گذاری صنایع بزرگ اصفهان در استفاده از پساب فاضلاب

وی درباره سرمایه گذاری شرکت فولاد مبارکه برای استفاده از پساب، یادآور شد: قرار داد مشارکتی توسعه شبکه فاضلاب با شرکت فولاد مبارکه منعقد و پروژه از سال ۱۳۹۲ در محدوده شهرستان لنجان شامل زرین شهر، سده، شهر زاینده رود و چند شهر دیگر و همچنین شهرستان مبارکه آغاز شد؛ هم اکنون ۹۰ درصد شبکه گذاری فاضلاب شهرها به اتمام رسیده و مشغول تکمیل احداث دستگاه‌های پمپاژ فاضلاب این شهرها هستیم که پیشرفت ۷۰ درصدی دارد.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفا استان اصفهان به احداث و بهره برداری از پساب فاضلاب ایمان شهر شهرستان مبارکه اشاره کرد و افزود: طبق قرارداد همکاری با شرکت ذوب آهن، شبکه فاضلاب ۱۱ روستای فلاورجان و ایستگاه پمپاژ ایمان شهر در حال ساخت است و ۵۰ درصد لوله گذاری در ۱۱ روستا انجام شده است و ادامه طرح در مدت یک سال پیش رو اجرا خواهد شد و استفاده از پساب فاضلاب ظرفیتی است که صنایع بزرگ استان اصفهان برای آن سرمایه گذاری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون به شرکت فولاد مبارکه اصفهان پساب ارسال می‌شود و این واحد صنعتی از پساب استحصالی زرین شهر، سده و ورنامخواست استفاده می‌کند.

کد خبر 454921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.