مطلوبیت کلر آب اصفهان ۱۰۰ درصد است

مدیر کنترل کیفی آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به انجام بیش از یکصدهزار تست کلرسنجی آب شهری در شش ماه نخست سال جاری، گفت: مطلوبیت کلر آب شهری اصفهان ۱۰۰ درصد و در روستاها ۹۹.۹ درصد است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فهیمه امیری در نشست خبری امروز_ چهارشنبه ۲۱ آبان _ اظهار کرد: با توجه به یکپارچه سازی و ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی، در حوزه کنترل کیفی آب اقدامات خوبی شد و بسیاری از روستاها که از نظر کیفیت آب مشکل داشتند به تأسیسات آبرسانی نزدیک‌ترین شهر مجاور وصل شدند و موضوع وجود نیترات در آب برخی روستاهای غرب استان برطرف شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۳ آزمایشگاه کنترل کیفی آب در سطح استان اصفهان وجود دارد، افزود: استان اصفهان دارای بیشترین آزمایشگاه کنترل کیفی آب در سطح کشور است.

مدیر کنترل کیفی آب و فاضلاب استان اصفهان خاطرنشان کرد: بزودی دو آزمایشگاه آب در شاهین شهر و نجف آباد به بهره برداری خواهد رسید و دو آزمایشگاه کیفی فاضلاب نیز در شهرهای لنجان و بهارستان افتتاح خواهد شد.

امیری با اشاره به وجود نیروی انسانی متخصص در زمینه کنترل کیفی آب شرب استان، گفت: در شش ماه نخست سال جاری بیش از یکصد هزار تست کلرسنجی آب شهری و بیش از ۲۱۰ هزار تست کلرسنجی آب روستایی انجام شده است؛ همچنین بیش از ۹۵۰ مورد تست شیمیایی، ۲۰۵ تست فلزات سنگین در منابع آب روستایی و ۱۲۰ تست در شهرها صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تمام مخازن شهرها و روستاها از نظر آزمون بیولوژیکی پایش می‌شود، اظهار کرد: سال جاری ۲۸۰ تست بیولوژیکی از مخازن آب روستایی و ۱۶۰ مورد در شهرها انجام شد و وضعیت کیفی آب مطلوب بود.

مدیر کنترل کیفی آب و فاضلاب استان اصفهان ادامه داد: مطلوبیت کلر آب روستاها ۹۹.۹ درصد و در شهرهای استان اصفهان ۱۰۰ درصد بوده است.

امیری درباره ایمنی آب شرب در برابر آلودگی‌های میکروبی، گفت: ۲۳ آزمایشگاه میکروبی در سطح استان اصفهان وجود دارد که در هر منطقه ماهیانه و هر روز پایش میکروبی انجام می‌شود؛ به طور مثال تست کلرسنجی روزانه است و البته مرکز بهداشت استان بر این امر نظارت دارد.

وی تصریح کرد: مرکز بهداشت استان موظف است تمام شبکه آب را به لحاظ بهداشتی و میکروبی پایش کند و اگر کوچک‌ترین مشکلی باشد فوری اطلاع رسانی می‌کنند.

مدیر کنترل کیفی آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: در شش ماه نخست سال جاری ۵۲۹۷ آزمون میکروبی آب در روستاها و ۳۶۰۰ در شهرها انجام شده است که بیانگر حساسیت و نظارت‌ها در این بخش است.

کد خبر 454911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.