حفظ سلامت زنان برای عبور از بحران کرونا اهمیت بسیاری دارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: حفظ سلامت زنان در دوره کرونا بسیار اهمیت دارد، همه‌گیری کووید ۱۹ سلامتی و حیات مردان را بیشتر تهدید می‌کند، اما تاثیر طولانی مدت آن بر سلامت جسمی، روانی و اجتماعی زنان می‌تواند آسیب‌های جدی به خانواده و جامعه وارد کند.

رضا رزاقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نقش بانوان در کنترل شیوع بیماری کووید ۱۹، اظهار کرد: همه‌گیری کووید ۱۹ سلامتی و حیات مردان را بیشتر تهدید می‌کند، اما تأثیر طولانی مدت آن بر سلامت جسمی، روانی و اجتماعی زنان می‌تواند آسیب‌های جدی به خانواده و جامعه وارد کند.

وی افزود: علاوه بر بیماری و مرگ ومیر ناشی از کووید ۱۹ در زنان، افزایش وظایف و مسئولیت‌های زنان در دوره همه‌گیری کرونا ویروس در خانواده شامل انجام اقدامات پیشگیرانه و مراقبت از بیماران مبتلا در خانواده، اداره امور فرزندان در شرایط تعطیلی مدارس، مشکلات ناشی از مرگ و بیماری همسر، فشارهای اقتصادی ناشی از تعطیلی و قرنطینه‌ها، آسیب‌های جدی به سلامت جسمی، روانی و اجتماعی زنان وارد می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: در این شرایط کارکنان نظام سلامت از بهورز، مراقب، ماما، پرستار و نیروهای خدماتی تا کادر تخصصی بیمارستان‌های کشور نیز که اکثریت آنان را زنان تشکیل می‌دهند، با مخاطرات جدی سلامت جسم و روان مواجه هستند.

وی ادامه داد: زنان برای گذر از این دوره سخت زندگی خود نیازمند آگاهی، هوشیاری و حمایت همه جانبه در خانواده و جامعه هستند تا بدون آسیب جسمی و روانی بتوانند در عبور جامعه از این بحران سخت کمک‌های مؤثری داشته باشند.

رزاقی رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک را بسیار مهم دانست و گفت: از همه مردم استدعا می‌کنم با رعایت اصول پیشگیری از شیوع کرونا ویروس در حفظ سلامتی خود کمک کنند تا بانوان چه در منزل و چه در کادر درمان کمتر با موارد ابتلا به کرونا ویروس روبرو شوند و بتوانند کمک‌های مؤثرتری را به خانواده و بیماران بدهند.

وی با اشاره به اعمال محدودیت‌های جدید در کاشان، تاکید کرد: با متخلفین از رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار سختگیرانه برخورد خواهد شد، همچنین افزایش گشت‌های کنترل و نظارت، لغو برنامه‌ها و تجمعات رسمی و خانگی، ممنوعیت ارسال پیامک‌های دعوت به حضور در تجمعات را اقدامات مؤثری در بهبود نتایج اعمال محدودیت‌ها دانست.

کد خبر 454736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.