طرح صحرای پرتمان تا پایان دوره پنجم شورای شهر اصفهان تصویب می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تصمیمات گرفته شده برای صحرای پرتمان اطلاع‌رسانی عمومی می‌شود و احتمالاً تا پایان دوره پنجم شورای شهر تکلیف این پهنه یک بار برای همیشه مشخص و شفاف‌سازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی در یک گفت‌وگوی زنده رادیویی با اشاره به بررسی وضعیت پهنه ۹۲ هکتاری پرتمان در شورای شهر، اظهار کرد: این پهنه در منطقه هشت شهرداری است و دیدگاه‌های مختلفی برای ساماندهی آن وجود دارد و پیگیری‌هایی برای آن شده است.

وی افزود: تصمیمات گرفته شده برای این منطقه اطلاع‌رسانی عمومی می‌شود و احتمالاً تا پایان این دوره تکلیف این پهنه یک بار برای همیشه مشخص و شفاف‌سازی می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: شورای شهر باید علاوه بر شهرداری عملکرد تمام ارگان‌ها را رصد کرده و امر شفاف‌سازی باید به خوبی در شهر اجرا شود، برای پیش رفتن به سوی فضائل اخلاقی در شهر باید به سوی شفاف‌سازی گام برداریم.

وی ادامه داد: باید مردم را به پرسشگری و مسئولان را به پاسخگویی ترغیب کنیم، زیرا شفافیت باید به عنوان حقی برای مردم تلقی شده و آن‌ها باید از فعالیت‌های ما آگاه باشند و نباید از دسترسی مردم به اطلاعات نگران باشیم و شفافیت عملکرد مسئولان و صداقت داشتن آنها سبب پذیرش بهتر مسائل از سوی مردم می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با توضیح اینکه شفاف‌سازی در امور، کوتاه شدن دست دلالان و واسطه‌ها را به دنبال دارد، تصریح کرد: شفاف‌سازی را می‌توان در سه حوزه شفاف‌سازی در تصمیم‌گیری‌ها و سیاست گذاری‌ها مانند آگاهی‌رسانی درباره پروژه‌های چند سال آینده در شهر اصفهان، شفاف‌سازی در ارائه برنامه‌ها و تصمیم‌ها برای قوانین و مقررات و شفاف‌سازی درباره ارائه عملکردها و ایجاد فضایی برای ارزیابی مردم تقیسم‌بندی کرد.

نداشتن شفافیت به ضعف کشیدن مشارکت مردم است

نصراصفهانی با اشاره به لزوم شفاف‌سازی در اجرا و بعد از آن در برنامه‌ریزی، خاطرنشان کرد: باید در اجرای برنامه‌ها و عملکردها شفاف‌سازی کنیم و به دنبال آن شفاف‌سازی در ارزیابی توسط مردم را خواهیم داشت، اعلام درصد پیشرفت پروژه‌ها و حتی اعلام علت پیشرفت نکردن پروژه‌ها و شفاف‌سازی می‌توانند سبب مشارکت بیشتر مردم در مسائل شهر شود. نداشتن شفافیت به ضعف کشیدن مشارکت مردم در شهر را در پی دارد.

وی با توضیح اینکه در این دوره از شورای اسلامی شهر اصفهان گام‌هایی برای شفاف‌سازی برداشته شده است اما باید گام‌های استوارتری در این زمینه برداریم، اضافه کرد: به عنوان مدیریت شهری به تنهایی امکان برجسته کردن شفافیت را نداریم و همه سازمان‌ها، ادارات، ارگان‌ها و نهادها باید یکصدا برای شفاف‌سازی امور شهر تلاش کنند تا شفافیت مانند یک چتر بر سر شهر و استان اصفهان قرار گیرد. اما شفاف‌سازی فقط در مدیریت شهری مؤثر و جوابگو نیست، بنابراین از همه ارگان‌ها و نهادها درخواست می‌کنم به سمت شفاف‌سازی پیش بروند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شفاف‌سازی به نفع همه است و خیر و برکت برای شهر خواهد داشت، همانگونه که در پنهان کاری مضراتی برای همه وجود دارد.

وی با اشاره به سامانه مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان‌، تصریح کرد: این سامانه قابلیت جست‌وجو دارد و اطلاعات تمام مصوبات ۲۲ سال گذشته که در شورای اسلامی شهر تصویب شده است در آن بارگذاری شده است و تمام مصوبات جدید نیز بلافاصله در این سامانه قرار داده می‌شود و مردم می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان به اطلاعات مصوبات در تمام زمینه‌ها دسترسی داشته باشند.

نصراصفهانی با توضیح در خصوص برگزاری جلسات علنی شورای اسلامی شهر که اکنون روزهای یک شنبه به صورت آنلاین برگزار می‌شود، تاکید کرد: مردم می‌توانند به صورت آنلاین مذاکرات، مباحث، لوایح و نطق‌هایی که در شورای اسلامی شهر اتفاق می‌افتد را ببینند و با آگاهی از این موارد می‌توان گام مهمی در شفافیت فعالیت و عملکرد شورای اسلامی شهر برداشت.

وی با تاکید بر اینکه در سامانه شفافیت شهرداری اصفهان هر اطلاعاتی را می‌توان درباره مدیریت شهری به دست آورد، ادامه داد: به طور مثال افراد می‌توانند از طریق این سامانه به میزان بودجه شهرداری، وضعیت بودجه مناطق، شرح وظایف سازمان‌ها، اجرایی شدن پروژه‌ها و میزان پیشرفت و بودجه پروژه‌ها دسترسی کامل داشته باشند.

اجازه رانت‌خواری در شهرداری را نمی‌دهیم

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در شرایط شیوع کرونا امکانی را در قالب میز خدمت و از طریق سامانه اصفهان من برای شهروندان فراهم کرده‌ایم تا مردم برخی از اقدامات مربوط به شهرداری را بدون حضور یافتن در شهرداری‌ها انجام دهند، گفت: در تلاش هستیم ارائه خدمات به صورت مجازی را برای شهروندان افزایش دهیم، همچنین سامانه سرای هشت که بحث شهرسازی الکترونیک را دنبال می‌کند و مداخلات انسانی در محاسبات شهرداری را کمتر و بسیار دقیق و شفاف کرده، ارتقا می‌یابد.

وی ادامه داد: بر سازمان‌ها و شرکت‌هایی که زیر مجموعه مدیریت شهری هستند، نظارت کامل وجود دارد و مناطق ۱۵ گانه شهرداری با حضور در جلسات و سرکشی شورای شهر به آنها و همینطور از طریق کمیته نظارت شورای شهر برای شفافیت مالی بررسی می‌شوند. بر سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری نیز به طور جدی توسط شورای شهر نظارت می‌شود تا اجازه رانتخواری، ویژه خواری و انحصار طلبی را به هیچ‌کدام از موارد وابسته به شهرداری ندهیم و اینگونه می‌توانیم در تمام قسمت‌های مدیریت شهری ایجاد شفافیت کنیم.

کد خبر 454735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.