آمادگی ۵۵۰ نفر از نیروهای شهرداری برای مقابله با آبگرفتگی

معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: برای مقابله با آبگرفتگی در سطح شهر ۵۵۰ نفر از نیروهای خدمات شهری شهرداری در حالت آماده باش هستند.

به گزارش ایمنا، وحید علی ضمیر در این باره اظهار کرد: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر بارش باران از روز شنبه هفته جاری، تمام نیروهای خدمات شهری و آتش نشانی شهرداری در حالت آماده‌باش به سر می‌برند تا در صورت بروز مشکل، اقدام کنند.

وی گفت: برای مقابله با آب‌گرفتگی در سطح شهر ۵۵۰ نفر از نیروهای خدمات شهری شهرداری در حالت آماده‌باش هستند و تجهیزاتی همچون ماشین آلات مکانیزه سنگین، سبک و پمپ‌های خودمکش در نقاط مختلف شهر برای مواقع مورد نیاز استقرار دارند.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان ادامه داد: به شهروندان این اطمینان را می‌دهیم تمام مسیل‌ها، انهار، رودخانه‌ها و کانال‌های آب به طور مداوم رصد می‌شوند تا هیچ مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

وی ادامه داد: برای مدیریت سیلاب و پیشگیری از وقوع مخاطرات احتمالی به ویژه با توجه به تغییرات اقلیمی به وجود آمده که سبب افزایش بارندگی‌های رگباری در مدت زمان کوتاه و با شدت زیاد شده و در راستای تاب‌آوری، اقدامات پیشگیری و آمادگی محقق شده است.

علی‌ضمیر این اقدامات را شامل لایروبی و پاکسازی ۱۴ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌ها چندین نوبت در طول سال به صورت دستی و استفاده از ماشین‌آلات و پاکسازی نهری‌ها و کلکتورهای هدایت آب‌های سطحی به صورت مستمر در طی سال توسط واحدهای خدمات شهری مناطق دانست.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی با توجه به اولویت‌های موجود در مناطق شهرداری همدان و بر اساس مطالعات بازنگری طرح جامع جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی شهر توسط واحدهای فنی مناطق صورت می‌گیرد.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان یادآور شد: جمع‌آوری برگ‌های پاییزی نیز به صورت روزانه برای جلوگیری از آب‌گرفتگی کانال‌ها و جوی‌ها انجام می‌شود، همچنین محله‌هایی که در سال‌های گذشته به واسطه بارش باران دچار آب‌گرفتگی شده‌اند، مورد بررسی قرار گرفتند تا اگر بارندگی شدیدی صورت گیرد شهر دچار مشکل نشود.

وی با بیان اینکه رفع کامل مشکل آب‌گرفتگی معابر امری بسیار پرهزینه و زمان‌بر است، افزود: شهروندان می‌توانند با رعایت مواردی چون پرهیز از رهاسازی زباله در معابر، جوی‌ها و کانال‌های سطح شهر، مانع از انباشت و انسداد کانال‌های دفع آب‌های سطحی و مسیل‌ها شوند، چراکه این موضوع نه تنها زحمت نیروهای خدماتی شهرداری را چندین برابر می‌کند، بلکه مشکلات بسیاری را نیز برای آنها فراهم می‌کند که آب‌گرفتگی معابر در زمان بارندگی‌های شدید از آن جمله است.

علی‌ضمیر اضافه کرد: شهروندان می‌توانند در صورت بروز مشکل یا آب‌گرفتگی منازل با مرکز ارتباط مردمی ۱۳۷ یا شماره ۱۲۵ مرکز فرماندهی آتش‌نشانی شهرداری همدان تماس گرفته تا در اسرع وقت نسبت به رفع مشکل اقدام شود.

کد خبر 454634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.