احتمال بارش برف در ارتفاعات استان اصفهان

کارشناس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: بارش باران، رگبار و رعد و برق در بسیاری از مناطق استان و بارش برف در ارتفاعات اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

حجت‌الله علی عسگریان در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، به تداوم ناپایداری‌های جوی در سطح استان اصفهان در روزهای پیش رو اشاره و اظهار کرد: با تقویت سامانه ناپایدار از فردا تا روز جمعه، افزایش ابر، وزش باد به نسبت شدید و بارش‌های متناوب در سطح استان پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه بارش‌ها در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف خواهد بود، افزود: دمای هوا از فردا در بسیاری از مناطق استان تا پنج درجه کاهش می‌یابد.

علی عسگریان با اشاره به اینکه امروز کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است، گفت: با توجه به ناپایداری‌های جوی وضعیت کیفی هوا در روزهای پیش رو بهبود می‌یابد.

کارشناس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان به بارش‌های پراکنده ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان اشاره و خاطرنشان کرد: بیشترین بارش از فریدونشهر با میانگین ۲.۱ میلی متر گزارش شده است.

وی با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده بین یک تا سه درجه سانتی گراد سردتر می‌شود، ادامه داد: بیشینه و کمینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در این مدت بین ۲۳ و ۹ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان است.

علی عسگریان اضافه کرد: مورچه خورت با دمای ۲۴ درجه سانتی گراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای یک درجه سانتی گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان پیش بینی می‌شود.

به گزارش ایمنا، اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور اطلاعیه هشدار در سطح زرد، اعلام کرد: بارش باران گاهی به صورت رگبار و رعد و برق، مه آلودگی و بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی از فردا چهارشنبه بسیاری از مناطق به ویژه جنوب و غرب استان را فرامی‌گیرد. فعالیت این سامانه در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز ادامه دارد و شدت آن در جنوب استان پیش بینی می‌شود. بر اثر فعالیت امواج بارشی احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و محورهای مواصلاتی، اختلال در تردد و آسیب به محصولات کشاورزی وجود دارد. همچنین با توجه به کاهش نسبی دما در بسیاری از مناطق استان، اتخاذ تمهیداتی برای جلوگیری از خسارات احتمالی در بخش کشاورزی و دامداری و خودداری از صعود به ارتفاعات ضروری است.

کد خبر 454605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.