فرصت استفاده از بسته‌های تشویقی ساخت و ساز را از دست ندهید

مدیر کل درآمد شهرداری اصفهان با بیان اینکه در ابتدای سال‌جاری ارائه بسته تشویقی ساخت و ساز در شهرداری با نگاه ویژه آغاز شده است، گفت: متقاضیان دریافت پروانه ساختمانی فرصت استفاده از این بسته‌ها را از دست ندهند.

نادر آخوندی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری با تشکیل کمیته اقتصادی و پشتیبانی ستاد مقابله با کرونا، جلساتی با ریاست معاون مالی و اقتصادی شهردار، رئیس شورا، رئیس کمیسیون اقتصادی و معاونان شهردار و مدیران مربوطه برگزار شد و مسائل مختلف بررسی شد و با توجه به سیاست‌های بالادستی که در سطح ملی، منطقه‌ای و ریاست جمهوری و استانداری ابلاغ می‌شد و بررسی نیازهای شهر اصفهان، بسته تشویقی ساخت و ساز برای کمک به مصرف کننده و سرمایه گذاران طراحی شد تا بتوانیم این دوره گذار را طی کنیم.

وی با بیان اینکه سال‌های قبل بسته‌های تشویقی نیمه دوم سال ارائه می‌شد و تا پایان سال ادامه داشت، تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری با نگاه ویژه ارائه بسته‌ها آغاز شد و شرایطی فراهم شد تا کسانی که قصد سرمایه‌گذاری دارند بتوانند اقدامات مورد نظر خود را در زمینه ساخت و ساز عملیاتی کنند.

مدیر کل درآمد شهرداری اصفهان با اشاره به کاهش میزان تخفیف‌ها هر دو ماه یکبار، ادامه داد: در سال‌جاری بسته تشویقی با نگاه ویژه آغاز و تا ۱۵ خردادماه تا صد درصد رشد ردیف دفترچه ارزش افزوده تجاری و تراکم مسکونی سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ به متقاضیان دریافت پروانه تخفیف ارائه شد.

وی با بیان اینکه در ادامه این طرح تشویقی از ۱۶ خرداد تا ۱۵ مرداد این رقم ۵۰ درصد و از ۱۶ مرداد تا ۱۵ مهر ۴۰ درصد بوده است، افزود: از ۱۶ مهر تا ۱۵ آذر ۳۰ درصد، ۱۶ آذر تا ۱۵ بهمن ۲۰ درصد و ۱۶ بهمن تا پایان اسفندماه سال‌جاری ۱۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.

آخوندی تاکید کرد: چنانچه متقاضی مبالغ را به صورت نقد پرداخت کند، غیر از درصدهای اعلام شده، از ۲۰ درصد تخفیف نقدی نیز بهره‌مند خواهد شد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه حدود ۴۰ یا ۵۰ درصد بودجه شهرداری‌ها را مباحث ساختمانی تشکیل می‌دهد، کسب این درآمد می‌تواند به شهرداری‌ها در عمران شهری، پروژه‌ها و خدمات رسانی به شهروندان کمک کند؛ از این رو شهرداری همیشه نگاه ویژه‌ای به این مباحث داشته و اهمیت زیادی برای سرمایه گذار و مصرف کننده قائل بوده است.

کد خبر 454548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.