۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
پاکسازی ضلع جنوبی تپه اشرف

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان با بیان اینکه وضعیت خاکی تپه اشرف زیبنده شهر اصفهان نیست، گفت: ضلع جنوبی تپه اشرف از سوی شهرداری پاکسازی می شود.

رضا اخوان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در سال‌های اخیر در بدنه شمالی و جنوبی تپه کاوش‌هایی شده، اما بقیه تپه خاکی است که مدیریت شهری باید برای ساماندهی آن تصمیم‌گیری کند.

وی افزود: بعد دیگری از تپه اشرف، تاریخی بودن آن است و باید بر اساس ضوابط میراث فرهنگی ساماندهی شود که این کار قوانین خاص خود را دارد و برای این کار هفت هکتار از اراضی خیابان مشتاق دوم در اختیار میراث فرهنگی است.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان تصریح کرد: بر همین اساس طی سال‌های گذشته توسط باستان‌شناسان برای کاوش اقداماتی شده و در ضلع جنوبی کمک‌هایی از سوی شهرداری شده است.

وی گفت: امسال با توجه به عبور لوله آب از خیابان مشتاق، شرکت آب قراردادی با تیم کاوشگر و میراث فرهنگی منعقد کرد که بخشی از این مسیر کاوشگری شد و به آثار تاریخی از دوره‌های مختلف دست پیدا کردند.

اخوان با اشاره به همکاری‌های شهرداری با میراث در خصوص این تپه تاریخی، افزود: با پیگیری شهرداری جلسات مشترکی با مدیران مربوطه در میراث فرهنگی داشتیم و منجر به تفاهمنامه‌ای شد که در فاز نخست شهرداری ملزم به پاک‌سازی نخاله‌ها و زباله‌های ضلع جنوبی است تا ادامه کاوش‌ها از ضلع شمالی تپه اشراف در بدنه خیابان مشتاق انجام شود.

وی با اشاره به نحوه آبیاری و نگهداری پارک طبیعی شرق، اظهار کرد: این پارک عمدتاً از طریق پساب تصفیه شده آبیاری می‌شود.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان با اشاره به عبور خط چهارم بی. آر. تی از منطقه چهار شهر اصفهان، گفت: این مسیر از خیابان بزرگمهر وارد خیابان علامه امینی شرقی می‌شود و در انتهای مسیر به میدان پردیس می‌رسد.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان همچنین از اصلاح نورپردازی پل غدیر به عنوان سازه‌ای سربی و سیمانی بعد از سال‌ها خبر داد و در مورد امکان تعریض خیابان علامه امینی شرقی، تصریح کرد: خیابان علامه امینی شرقی دیگر تعریض ندارد چراکه این خیابان مسیر سواره رو و پیاده رو مناسب دارد.

وی با بیان اینکه پارک طبیعی شرق اصفهان با داشتن حدود ۷۵۰ هکتار فضای سبز قطعاً ریه شهر اصفهان به حساب می‌آید، اظهار کرد: در این عرصه طراحی‌هایی شده که شامل شهر رویاها، بازار گل و گیاه اصفهان با مساحت بالغ بر ۲۵ هزار مترمربع در ۱۸ هکتار زمین و نمایشگاه بزرگ بین المللی است.

کد خبر 454529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.