راه‌اندازی سامانه "۳۱۱۳" برای رسیدگی به شکایات مردمی در دوران کرونا

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: سامانه ۳۱۱۳ دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای پاسخگویی به شکایات مردمی در حال آماده شدن است، ادارات و دستگاه‌ها باید هر چه زودتر خط پاسخگو و اپراتوری معرفی کنند تا مخابرات تمام خطوط را با سامانه ۳۱۱۳ لینک کرده و هرچه زودتر فعالیت خود را آغاز کند.

کمال حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا سامانه‌های ۱۹۰ و ۴۰۳۰ وزارت بهداشت فعال بود و پاسخگوی سوالات و گزارش‌های مردمی بوده است، اظهار کرد: به علت افزایش تماس‌های مردمی با این سامانه‌ها از سراسر کشور و شلوغی خطوط، در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان سامانه ۳۱۱۳ تعریف شد تا مردم سوالات خود را از طریق این سامانه مطرح کرده و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

وی ادامه داد: سامانه ۳۱۱۳ دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این مدت موفق عمل کرده و پاسخگوی تماس مردم بوده است، با توجه به تشدید نظارت‌ها برای مقابله با شیوع کرونا دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حال فعال کردن سامانه ۳۱۱۳ است تا با توجه به شناخته شده بودن این سامانه برای مردم، بتواند پاسخگوی گزارش‌های مردمی در زمینه تخلف‌ها باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با توضیح اینکه روند کار سامانه ۳۱۱۳ به این صورت بود که اپراتورها پاسخگوی سوالات مردم بودند، اما اکنون موضوع شکایات مردمی مطرح است، افزود: افراد می‌توانند از وقوع تخلف یا رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در بخش‌های مختلف به این سامانه خبر دهند و هر بخش باید ناظر و پاسخگوی عملکرد زیرمجموعه خود باشد.

وی با اشاره به اینکه طی جلسات برگزار شده، استاندار پیگیری موضوع شکایات مردمی را به معاون سیاسی امنیتی استاندار، دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان واگذار کرده است، تصریح کرد: دستگاه‌ها، ادارات و اصناف در مرحله اول باید به نحوی خودمراقبتی سازمانی داشته باشند و برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زیرمجموعه خود برنامه‌ریزی دقیق داشته باشند، همچنین باید پاسخگوی شکایات مردمی باشند و در این راستا باید خط ارتباطی و نماینده پاسخگوی خود را به ما معرفی کنند.

حیدری در خصوص رسیدگی به شکایات مردمی از اصناف، دستگاه‌ها و ادارات، گفت: اگر مردم از اداره یا صنفی شکایت دارند، خود آن مجموعه باید پاسخگو باشد نه مرکز بهداشت استان اصفهان؛ نباید فراموش کنیم که قرار است با کرونا زندگی کنیم و باید روش زندگی با آن را یاد بگیریم و این امر مستلزم برنامه‌ریزی و تغییر روش زندگی فعلی است، چرا که اگر تغییرات لازم و اساسی صورت نگیرد شرایط بسیار سختی خواهیم داشت و باید ساز و کاری برای انجام امور روزمره در عین حفظ سلامتی داشته باشیم و این اتفاق زمانی محقق می‌شود که خود دستگاه‌ها، اصناف و ادارات وارد عمل شوند.

وی با تاکید بر اینکه سامانه ۳۱۱۳ شکایات مردمی را دریافت کرده و به خطوط پاسخگوی دستگاه‌ها، ادارات و اصنافی که به مرکز بهداشت استان معرفی شده ارجاع می‌دهند، اضافه کرد: مرکز بهداشت استان اصفهان و مرکز رسیدگی به شکایات استانداری اصفهان پیگیر تماس‌ها و پاسخگویی به شکایات خواهند بود.

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان خاطرنشان کرد: به محض اینکه ادارات و دستگاه‌ها شماره‌های تلفن خود را در اختیار ما بگذارند، ارتباطات لازم شکل می‌گیرد و سامانه ۳۱۱۳ برای پاسخگویی به شکایات مردمی فعالیت خود را شروع می‌کند.

وی با اشاره به اینکه گزارش‌های مردمی درباره تخلفات و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا متفاوت و پراکنده است، تاکید کرد: هر دستگاه باید پاسخگوی عملکرد زیرمجموعه خود باشد و در صورت بروز هرگونه تخلفی از ابزار قانونی برای برخورد با مسببان تخلفات استفاده می‌کنیم، به صلاحدید دستگاه پاسخگو و اعلام موارد تخلف به ما از ظرفیت قانونی خود با همکاری اداره اماکن نیروی انتظامی و تعزیرات حکومتی برای برخورد و پلمب استفاده می‌کنیم.

حیدری، ساز و کارهای سامانه ۳۱۱۳ در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان را آماده شروع فعالیت عنوان کرد و افزود: از ادارات و دستگاه‌ها خواسته شده هرچه زودتر برنامه خود را به ما دهند و خط پاسخگو و اپراتوری معرفی کنند تا مخابرات تمام این خطوط را با سامانه ۳۱۱۳ لینک کرده و هرچه زودتر فعالیت خود را آغاز کند.

کد خبر 454509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.